Gå till innehåll

Styrproblem ..


Gäst Emmet_T5R

Rekommendera Poster

Gäst Emmet_T5R

Var ute o körde på jeepträffen i borås den 1 / 12 ..

Råkade glida ner väldigt fel på en sten som orsakade att min styrförmåga försvann helt och hållet ..

 

För det går styrleder ifrån varje hjul, in till ett fäste som sitter fast i ett tvärgående stag i ramen, som i sin tur går till styrsnäckan ..

Har gått någon typ av bult igenom denna som gått av .. Någon här som råkat ut för liknande problem som vet hur man löser detta ?

 

Bifogar en bild då det är svårt att beskriva ..

 

DSC00251.JPG

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

hm lite mörkt nu men jag skall krypa under direkt i morgon och kolla närmare den är försedd med smörjnippel så det borde gå bra att byta den om man hittar rätt del eller hittat på en lösning.

Intressant problem som kan vara väldigt nyttigt att veta hur man löser för oturen kan ju vara framme när som helst.

 

Men inge roligt för dej men vi skall nog hitta en lösning om vi slår alla tomburkarna tillsammans PDT_Armataz_02_43.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfyfan???Är axeln pressad i länken??

Trodde inte att det var en lös detalj, å andra sidan har jag bara bytt ett par tre stycken länkar men då återmonterat dom kompletta........

Sorry om jag lurat nån, inte meningen....

 

Mvh/Dexxas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst ser det ut som axeln är av!!! Om du är intresserad har jag en komplett tvärbalk med axel och lager till salu för 500 kr, då kan du få med snäckan och mellanarmen. Dessa delar blev över när valpen fick portalaxlar... Hör av dig med ett PM om du är intresserad av prylarna nedan...

 

 

 

DSC02123.JPG

 

 

 

// KlasKlas_B2007-12-06 23:56:19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfyfan???Är axeln pressad i länken??

Trodde inte att det var en lös detalj' date=' å andra sidan har jag bara bytt ett par tre stycken länkar men då återmonterat dom kompletta........

Sorry om jag lurat nån, inte meningen....

 

Mvh/Dexxas

 

[/quote']

 

Jag behövde bara lossa muttern som sitter under täckbrickan, sen en lätt knackning med hammaren så kom den så fint så...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...