Gå till innehåll

Obligatoriskt inköp!


Gäst Mr_Smurf

Rekommendera Poster

Kalmar får nog senare i veckan tror jag. Men jag vet att Växjö får leverans från huvudlagret i morgon. Va på deras lager å lastade 19 pallar ideg. PDT_Armataz_02_05.gif Sen vet jag att Västerås får ca 40 pallar 07.00 i morgon. Om jag inte försåver mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm långt att åka och köpa också.

Annars är det en fördel med Jula att de faktiskt försöker fylla på lagren när de har sålt slut fast det är extrapris, till skillnad från OnOff och liknande som i bästa fall har ett ex som de säljer direkt och sen försöker kränga något helt annat till den som kommer in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn

Grabbar!

Ett litet tips från en som säljer brandsläckare, kör ni med 2 kg så bör ni ha 2st i bilen, en 2kg som är godkänd(finns alltså olika typer har jag lärt mig)släcker på sin höjd en motorbrand!

Och då tillåts inte att man"tittar efter"om det har slocknat efter några sekunder, om man nu lyckats slänga på en motorhuv/lucka filt eller så, då tar det sig lätt igen(det är då man tar fram nr.2, om den inte också redan är tom)

Om jag minns rätt så har tex en skogsmaskin 2st (godkända) 6kg släckare för att vara godkända av försäkringsbolaget

Så egentligen skulle vi alla släpa runt på en 6kg i bilen, men den är ju "lite"otymplig

/Kjell"flamman"Lindqvist
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt.

 

Vi som inte släcker så ofta gör av med mycket pulver men med träning och rätt teknik kan man släcka rätt mycket med 2kg. Det har jag själv varit med och provat på div brandkurser, men det är en annan sak att göra om det när det är på riktigt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Har en 1kg:s strategiskt placerad på mittenkåpan på instrumentbrädan sen förut. Jag insåg redan innan jag köpte den att den inte skulle räcka särskilt långt, men det är bättre att ha med sig en LITEN för att hinna hindra den absolut första gnuttan brasa så att det inte blir en skogsbrand för så lite, än att ha en stående hemma i garaget den gången den skulle behövts för att den var för otymplig för att ha i hytten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Har en 1kg:s strategiskt placerad på mittenkåpan på instrumentbrädan sen förut. Jag insåg redan innan jag köpte den att den inte skulle räcka särskilt långt' date=' men det är bättre att ha med sig en LITEN för att hinna hindra den absolut första gnuttan brasa så att det inte blir en skogsbrand för så lite, än att ha en stående hemma i garaget den gången den skulle behövts för att den var för otymplig för att ha i hytten.[/quote']

 

Det är så sant som det är sagt, har själv 2x2kg på olika platser i 11 bilen, en 2kg i vanliga bilen och såklart 6kg hemma samt ett gäng på jobbet.

Det är ju helt omöjligt att ha med sig en 6kg i bilen, då får man nästan ha den på taket, festligt kanske, om man lägger till ett par blåljus!

/Kjell

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,då har man inhandlat en 2 kilos till 11:an.

199:- hos Rusta.Inte så billigt som Jula,men det finns dom som är mycket dyrare.

Å andra sidan så kan ju 199:- va billigt för att inte få sitt fordon uppeldat.PDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hur som så är det mycket bättre att ha en 2 kilos med sej än ingen alls om något händer' date=' och att den sitter lätt åtkomligt [img']smileys/PDT_Armataz_02_12.gif[/img]

 

Visst är det så, och det sitter redan en i Valpen. Traktorn också för övrigt, men ett par till i reserv hade inte gjort något. PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...