Gå till innehåll

Co halten


Gäst Winter

Rekommendera Poster

Hej på er,

En kompis till mig fick anmärkning på bilprovningen idag, hög

CO halt.

Han har en valp 1963 årsm

 

Men jag undrar, till mig sa dom att dom inte hade med det att göra på så gamla bilar jag har en valp 69 cadillac 64 ford tudor 30,

Har jag haft en jävla tur eller att dom inte kollar mina bilar ??

 

Någon som vet något om detta ??  PDT_Armataz_02_04.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilprovningen skall inte prova CO halten på Valpen. Har aldrig upplevt det heller på någon av mina militärbilar. Men okunnigt folk finns. T.o.m. de som försöker testa bromsarna i rullbanan har jag hört. Åk till en annan bilbesiktning nästa gång.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för fan låt inte han köra den på rullarna pga diff spärren,

tvekar han så be han kolla i listorna på 4 hjuls drivna bilar, så gjorde dom i Landskrona ( på min )..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

framaxeldriften kopplas in vid lite kraftigare pedaltryck på 11,13,20,c202 så då kommer bilen köras av bromsprovaren våldsamt, säkert med en och annan trasig grej efteråtPDT_Armataz_02_31.gifDaniel.L2008-01-23 20:44:14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det. Det tänkte jag inte på.Hör att 4-hjulsdriften går i som den ska när man trycker till lite hårdare,så nog fungerar allt som det ska.Det vore ju synd att ändra på det på grund av en dåligt påläst besiktnings-gubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Det finns folk till allt och de flesta utav folket som finns till allt jobbar på svenskbilprovning AB. På parkeringen utanför bilprovningen så rycker ni helt enkelt kabeln till magnetventilen och har således konstant 4hjuldsrift. Så när "folket som finns till allt" ska bromsa 11an så hoppar den illa kvickat av rullarna utan mekaniska skador samt att ni får en mycket fin bromsverkan vid bromsprov utanför besiktningslokalen.

 

MVH

Been there, done that :)
Chrille2008-01-23 21:07:28
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så fick vi ett vettig svar iallafall av huvudkontoret för bilprovning.

 

Veteran bilar med en totalvikt över 2500kg kollas EJ.

under 2500kg kollar man co halten. lite surt ändå tycker jag.

Men va fan lite justering & k-sprit så går det..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Gäst pv-jeep

Tror att bilar äldre än 1975 inte får ha CO-halt högre än 5,5% sen går gränserna vid 4,5 3,5 osv. Kolla med bilprovningen så får ni fakta som stämmer mvh Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johan11

Tror inte det finns avgaskrav på bilar äldre än 75. Min elva kollade han bara för att jag var nyfiken för två år sen i alla fall. Skulle inte kollat annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...