Gäst Winter Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Hej på er, En kompis till mig fick anmärkning på bilprovningen idag, hög CO halt. Han har en valp 1963 årsm Men jag undrar, till mig sa dom att dom inte hade med det att göra på så gamla bilar jag har en valp 69 cadillac 64 ford tudor 30, Har jag haft en jävla tur eller att dom inte kollar mina bilar ?? Någon som vet något om detta ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Fredrik L Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 så vitt jag vet har dom inget med det att göra på veteranbilar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Beau Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Bilprovningen skall inte prova CO halten på Valpen. Har aldrig upplevt det heller på någon av mina militärbilar. Men okunnigt folk finns. T.o.m. de som försöker testa bromsarna i rullbanan har jag hört. Åk till en annan bilbesiktning nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 På tal om bromsprov.Det blir ju snart tid att besöka bilprovningen med min 11:a. Hur är det med just bromsprov? Får man köra den på rullarna eller??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Tommy Westman Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Nej, dom gör bara ett enkelt bromsprov ute när dom kör. Kollar sneddragning och bromsverkan och hur djupt pedalen tar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Då är det bara att stoppa besiktningsmannen om han försöker köra upp på rullarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Winter Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Ja för fan låt inte han köra den på rullarna pga diff spärren, tvekar han så be han kolla i listorna på 4 hjuls drivna bilar, så gjorde dom i Landskrona ( på min ).. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Diffen? Jag trodde det var fördelningslådan som flög.Eller det är kanske båda? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 framaxeldriften kopplas in vid lite kraftigare pedaltryck på 11,13,20,c202 så då kommer bilen köras av bromsprovaren våldsamt, säkert med en och annan trasig grej efteråtDaniel.L2008-01-23 20:44:14 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Ja just det. Det tänkte jag inte på.Hör att 4-hjulsdriften går i som den ska när man trycker till lite hårdare,så nog fungerar allt som det ska.Det vore ju synd att ändra på det på grund av en dåligt påläst besiktnings-gubbe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Det finns folk till allt och de flesta utav folket som finns till allt jobbar på svenskbilprovning AB. På parkeringen utanför bilprovningen så rycker ni helt enkelt kabeln till magnetventilen och har således konstant 4hjuldsrift. Så när "folket som finns till allt" ska bromsa 11an så hoppar den illa kvickat av rullarna utan mekaniska skador samt att ni får en mycket fin bromsverkan vid bromsprov utanför besiktningslokalen. MVH Been there, done that Chrille2008-01-23 21:07:28 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Winter Postad 24 Januari , 2008 Rapport Share Postad 24 Januari , 2008 Nu så fick vi ett vettig svar iallafall av huvudkontoret för bilprovning. Veteran bilar med en totalvikt över 2500kg kollas EJ. under 2500kg kollar man co halten. lite surt ändå tycker jag. Men va fan lite justering & k-sprit så går det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 24 Januari , 2008 Rapport Share Postad 24 Januari , 2008 Då behöver man ju inte oroa sig för CO-halten då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst tessier Postad 20 Februari , 2008 Rapport Share Postad 20 Februari , 2008 Men om man har högt CO i bilen så går den inte bra.... Kan vara värt en tanke. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Teddan Postad 1 April , 2008 Rapport Share Postad 1 April , 2008 Var hos Bilprovningen idag i Enköping. Han kollade min CO2 för skoj. Nivån var på 2,4. Vad har eran nivåer varit på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst pv-jeep Postad 1 April , 2008 Rapport Share Postad 1 April , 2008 Tror att bilar äldre än 1975 inte får ha CO-halt högre än 5,5% sen går gränserna vid 4,5 3,5 osv. Kolla med bilprovningen så får ni fakta som stämmer mvh Daniel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan11 Postad 1 April , 2008 Rapport Share Postad 1 April , 2008 Tror inte det finns avgaskrav på bilar äldre än 75. Min elva kollade han bara för att jag var nyfiken för två år sen i alla fall. Skulle inte kollat annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 1 April , 2008 Rapport Share Postad 1 April , 2008 0,2 i co de funderade hur i helskota bilen kunde gå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.