Gå till innehåll

Staun tire deflators


Gäst Fredrik L

Rekommendera Poster

Gäst pv-jeep

Dom är jättebra klart värda sitt pris .Har haft mina i två år men största problemet är att komma ihåg att ta me dom ut i skogen..Men hur fick du tag på krister alltså han som äger företaget?? har beställt en lockright till min 9031a men han svarar aldrig när man ringer om datum på leverans.... mvh rikkinen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L

Mailade honom för några veckor sedan, det har han inte svarat på ännu.

Fick till slut tag på honom på telefonen, grejjorna var tydligen slut och nya på inngående.

Förstår inte hur man kan driva en rörelse utan att svara kunderna, men han är inte ensam om det.

 

Ska bli kul att prova dom när dom väl kommer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L
största problemet är att komma ihåg att ta me dom ut i skogen.

 

PDT_Armataz_02_03.gif  Du får lägga två i varje bil så är dom alltid med.

 

Hur lång tid tar det att sänka trycket från ca 2 bar till 1 bar?

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme
Jag har ställt mina på 0' date='5kilo och dumpat trycket från 2kilo och det har tagit ca en cigg och en kopp kaffe ...........[/quote']

Fan jag som innte rökerPDT_Armataz_02_03.gif.

Vad kostar dom?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst Fredrik L

En liten uppdatering.

 

Dom har fortfarande inte kommit och företaget svarar inte på mail, ska testa att ringa på måndag sen ger jag upp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst volvo_viking

Mitt problem är att vi brukar få skruva ur insatserna för att kunna jobba någorlunda effektivt. Ändå hinner bilens kompressor ikapp däcken så att säkerhetsventilen löser ut när man fyller... Ingen annan som har så mycket volym? Sen ska de upp till 600-700kPa.

/Janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel Karlsson
Mitt problem är att vi brukar få skruva ur insatserna för att kunna jobba någorlunda effektivt. Ändå hinner bilens kompressor ikapp däcken så att säkerhetsventilen löser ut när man fyller... Ingen annan som har så mycket volym? Sen ska de upp till 600-700kPa.

/Janne

Själv blev jag trött på att vänta på sega kompressorer och nu använder jag en 300bars 7laluminiumflaska som ger ett uttryck (fyllnadstryck ut i slangen) på ca 18bar. Fyller ett C303 överdinentionerat 38,5x14,5 däck från 0bar till 3bar på ca 30sekunder. Kan fylla alla 4 däcken från ca 0,6bar (terrängkörningstryck) till 3bar ca 4 gånger utan att fylla på flanskan.

 

Kostnad ca 2000-2500:- för ett komplett system.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L
Själv blev jag trött på att vänta på sega kompressorer och nu använder jag en 300bars 7laluminiumflaska som ger ett uttryck (fyllnadstryck ut i slangen) på ca 18bar. Fyller ett C303 överdinentionerat 38' date='5x14,5 däck från 0bar till 3bar på ca 30sekunder. Kan fylla alla 4 däcken från ca 0,6bar (terrängkörningstryck) till 3bar ca 4 gånger utan att fylla på flanskan.

 

Kostnad ca 2000-2500:- för ett komplett system.
[/quote']

Är själv inne på den banan att skaffa dyktub, blir lite smidigare att ta med sig än en bensindriven kompressor och fyllningen av tub kostar inte många slantarPDT_Armataz_02_43.gif

 

använder du en vanlig dyk regulator då?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

Jag rekommenderar varmt Magnus på expeditionstore.se.

 

Han är snabb med att återkomma med information och svar. Jag har beställt ett takräcke och tillbehör från honom. Den ska komma under veckan! Åter kommer med bilder sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel Karlsson

Du behöver en dykflaska på ca 6-10liter 200-300bar (stål eller aluminium)

Dykregulator endast 1:a steg och inte den delen som man andas i (2:a steg)

Slang till ett 2:a steg som du sätter på en tryckluftkoppling på.

Manometer om du önskar se trycket som är kvar i flaskan (inte ett måste, men kan vara bekvämt)

 

Sedan skruvar man upp sekundärtrycket (som går ut i slangen) till ca 15-20bar med hjälp av en insexnyckel på 1:a steget. Då går det snabbare att fylla.

 

En fyllning kostar ca 40:- och tar 3 minuter.

 

Är det någon som vill ha ett paket så har jag några liggandes. pris 2000:-/st med manometer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst volvo_viking

Mitt problem var ju som sagt att kompressorn har överkapacitet. Hmmm...det var ju något. Att tryckstegra. Min kompressor ligger kring 9 bar innan säkerhetsventilen löser ut. Hade funderingar på att använda två slangar för att kunna fylla två däck samtidigt.

 

Har ni så snabb fylltid med insatsen kvar i? Har ställt frågan på ett annat forum men finns det snabbare insatser?

 

Tillagt:

Hur får man tag på däckpåfyllare som tål 2MPa nominellt?

volvo_viking2008-04-25 22:36:13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petgus

Jag köpte ett set Staun från en firma i Australien (http://www.wildearth.com.au/offroad-tyre-deflators-c-51_52.html).

Bra service och snabbleverans och eftersom prylarna tillverkas i Australien så slipper man import mellanhänderna. Betalade ca400 sek för 4st och då låg dom hemma i brevlådan på 9 dagar - riktigt bra!

 

Har använt Staun strax över ett år nu och är supernöjd http://www.offrd.se/gallery/Tech/Staun_Tyre_Deflators/.

 

Byggde även en smidig bensinkompressor av lite olika delar och nu fungerar den riktigt bra, tidsmässigt är det mest ventilerna i slangarna som bromsar luftpåfyllningen på min bil.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...