Gå till innehåll

Hjullager = dyrt


Gäst Puppe

Rekommendera Poster

Ja hjullager är dyrt!PDT_Armataz_02_13.gif

Terrängaxel i Göteborg har lager för 800:- Timkenlager samma dimensioner som SKF.

 

Annars har Beau, tippsat om lager hos Trond på lapplander shop för 500 Nkr för 2st eller var det st?

Sök på hjullager i detta forum så får du tipps.

 

 

Här är lite info om lagren, Timken och SKF

 

 

 

 

Observera att lagren även andvänds till Bombardier DHC-8-400 i katalogen.

 

Lager Timken framhjul volvo valp

L102810 Made to Class 2 with code 629 L102810 BOMBARDIER DHC-8-400

 

Framhjulslager Volvo 903

Innerring med rullst 44,45x18,258 mm

Skf K-L-102849

Volvo 181312

Ytterring Dy 73,025x15,083 mm

Skf K-L- 102810

Volvo 181311

Tätningsring Packbox

Volvo- 191035
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bombardier - är det inte dom som har lite problem med hjul på nogot flygplan eller hur var det? Asc' date=' kanske var det inte fel på lagerne[img']smileys/PDT_Armataz_02_01.gif[/img]

Bent

´

 

Njae, det Var SAS som hade problem på sina hjul ( på flygplan som bombardier byggt, men  SAS underhållit o stoppat O-ringar i hudraulsystemet på).

 

Planen är nog agnska billiga, o lämpligt lager kke finns på do???PDT_Armataz_02_10.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Gäst Wallys

Kollade nyss pris hos Momentum på främre hjullager till Valp, och med generös firmarabatt ( generös ifrågasätter jag efter att ha läst både 1275, 800skr och 500 nkr ) skulle jag få betala ca, 1800 skr med momsen inräknad.

 

Har T-axel fortfarande lager för ca, 800 kronor till salu? Alternativt andra svenska tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wallys

Är det inte krångel med tull och elände vid köp från Norge?

Då vi skickar till Norge är det ju en hel vetenskap med varuvärden och produktkoder mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

Hej Trond!!!

 

Såg att du skulle till Arvika och att det diskuteras hjullager här,,jag bor i Arvika och kommer att behöva hjullager höger fram snart låter det som..Du kan ringa mig på 070-9506040 så kan vi prata mer .

 

Mvh Anders
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...