Gå till innehåll

Två frågor


Gäst Beau

Rekommendera Poster

Håller på att göra i ordning en gammal Valp inför besiktning.

 

Fråga 1. Valpen har två utvändiga backspeglar, men saknar invändig backspegel.

Måste man ha invändig besiktning?

 

Fråga 2. Vid byte av bromscylinder tog jag även loss navet på vänster framhjul. När jag satte tillbaka navet halkade axeln in så att jag inte kunde sätta dit Segersäkringen (fjäderbricka, spårbricka). Men axeltappen har ett gängat hål där jag kunde få in en M12 bult (grovgängad) ett par varv så att jag kunde dra ut axeln så att jag fick på Segersäkringen. Vad är det för bult som passar i det hålet?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett minne av att man inte behöver backspegel inne i fordonet om det är registrerat som lastbil. Har fordonet drag/kopplingsanordning krävs yttre backspeglar på båda sidor. Yttre speglarna skall ha en siktbredd på 4 m, 20 m bakom fordonet.

Mikael Winberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare nyttig info på detta forum. Min 903 är registrerad som lastbil och har inga sidospeglar. Hur den nu kunde gå igenom besiktningen är en gåta. Fast gubbtjyven tog väl bort backspeglarna och satte på nåt annat fordon innan jag köpte den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...