Gå till innehåll

Torkarblad


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Gällande bilar i allmänhet kan jag vidarebefordra ett tips jag fick vid ett tillfälle, nämligen Biltemas lite dyrare torkarblad som de gör reklam för som vattenavvisande. Den längre tidens kvalitetmässighet har jag givetvis ingen aning om eftersom jag köpte dem i fredags, men den första tidens funktion är i alla fall klockren. Inget gnissel och det blir en hinna på rutan som gör att vattnet mer eller mindre blåser av rutan i pärlor. Jämfört med mina gamla torkare har bilen plötsligt fått ett kliv uppåt i känsla. Det finns banne mig inget som drar ner intrycket av en i övrigt go å trevlig bil som gnissel och skrammel, allra helst i bilens mest centrala trafiksäkerhetssystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst clas1113

Jag köpte dessa blad utan att veta vad det var för speciellt med dom.PDT_Armataz_02_04.gif

Nu vill jag inte ha några andra blad. Effekten verkar sitta kvar länge trots

körning i dammig miljöPDT_Armataz_02_11.gif

Braa köööp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också provat dem men de jag köpte lämnade kvar en fet hinna som var lika irriterande som det som slitna torkarblad lämnar efter sig. Efter att ha tvättat dem med T-röd blev de riktigt bra men livslängden var betydligt kortare än Biltemas billiga (om vi frånser att de börjar leva f_n nästan direkt). Jag har faktiskt gått över till Bosch i stället. De kostar skjortan men är tysta och håller bra mycket längre en Biltemas dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör också Biltemas dyrare variant på alla mina fordon och är helt nöjd. En av vinsterna i Biltemalotteriet, tycker jag faktiskt. Även 11:an har fått denna typ av blad PDT_Armataz_02_43.gif  Någon mer än jag som noterat att originalbladen (alltså metalldelarna som håller bladet) från Kronan ibland är grönlackerade. Inte i efterhand, utan från fabrik. Lite overkill kanske, men en rolig detalj. Gör ju knappast till eller från om torkarbladen är gröna eller svarta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...