Gå till innehåll

Vad gör Suggafolket...


Gäst Tommy Westman

Rekommendera Poster

Gäst Tommy Westman

Det händer inte mycket bland Suggorna PDT_Armataz_02_14.gif. Dom kanske gjort som björnen och gått i ide.PDT_Armataz_02_07.gif. Borde ju finnas mycket att dryfta om en sån eminent klassiker som gamla Suggan, bilder, reportage, mektips m.m. Det är en av få bilar som jag inte ens suttit i...PDT_Armataz_02_15.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå vi är vakna och mekar för fullt så vi hinner inte sitta vid datorn PDT_Armataz_02_05.gif nu fick brorsan sig ett skratt för han vet hur mycket suggamek det är här men jag tittar på den varje morgon och ibland klappar jag om den. PDT_Armataz_02_38.gif

11:an tar min tid med de gröna bilarna, annars har jag skogen och fem smågrabbar som tar mycket av min tid just nu. Men någon dag blir man ju pensionär........

Men det borde finnas fler suggasnubbar där ute och jag kan säkert bidra med några svar.

Har du vägarna förbi Tommy så ska du få åka riktig bil PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag skulle också gärna se mer av våra gröna grisbilar här på forumet. Det är ett fränt tryne de uppvisar och fötterna är betydligt mera användbara än att bara gnaga på. Den där So:n som var till salu för ett tag sen med TD40, ligger och killar i magen min fortfarande. En dag. En dag... Tills dess är det risk, Stephan, för att du får bju mig en åktur i en av dina nån gång. Jag vet att du bjudit in mig, det är hög tid att jag pallrar mig ner och åker med er en gång. Men det dröjer tyvärr än ett tag. Den som väntar på nåt gott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tommy Westman

Vet inte riktigt var du håller hus men en åktur i en sugga kan vara värt att åka en bit för. Det står en till synes övergiven sugga i Sveg förresten, enligt rykten från säkra källor....stått lääääänge men komplettPDT_Armataz_02_17.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst kan den vara det men mitt dygn är fortfarande bara 24 timmar precis som ditt, någon som har tid att skänka? en 4-5 timmar till per dygn vore perfekt PDT_Armataz_02_08.gif

Jag håller till i småland 3 mil väst Växjö så det verkar som det blir en rejäl tur för dig Tommy.

Här är några bilder iaf

 

b17.jpg

 

b29.jpg

 

b06.jpg
Sugga2008-02-12 07:47:17
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tommy Westman

Den ser ju riktigt fräsch ut din sugga. Jag är ju Norrlänning och van vid avståndPDT_Armataz_02_23.gif. Var för några år sedan ner till Kungälv med biltrailer och hämtade en Citroên, t.o.r. på 20 timmar. Blev ca:160 mil om jag minns rätt. Brukar nuförtiden inte åka så mycket men det blir nog 3500 mil per år i alla fall på en bil i familjen, den andra rullar nog bara 2000 per årPDT_Armataz_02_02.gif Så framåt den varmare årstiden kan man nog dyka upp...Vi planerar ju för High Chaparall i år igen och då borde man ju komma nära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja sugga är sugga. Fanns en här utanför hollan som jag var lite

spekulant på. För ca 8 år sedan. Fick ihop pengar och skulle ut och

shoppa. Bilen hade ståt i över 1 år.Och när jag kom var den såld dagen

innan. Typiskt

 

160 mil det är en bit det. Ska till skellefteå i sommar och har väl nåt

liknande och köra. Ska bli intressant

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tommy Westman

Vet inte var jag ska peta in den här frågan men jag provar här... Behöver tips på BRA litteratur om främst Svensk militärfordonshistoria .PDT_Armataz_02_30.gif Sedan vill jag veta historien om varför B-36 hamnade i en del Suggor?PDT_Armataz_02_04.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kompis som är en j#vel på militär historia. Ska höra med han

Har för mig att pansarmuseum i Axvall har en del littratur

Kan även tänkas att Svenskt militärhistorisk bibliotek (SMB) har lite.

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till B36 kan vara att den är ganska enkel att peta i och "lagom" effekt för bes. saker som tillgång och pris kan ha varit en orsak.

Den satt i Volvo Snabbe som var en lite  budbil.

B36 bytet är inget FM sysslat med.

 

Lars Von Rosen har gjort några böcker kolla http://www.maskinskyddarna.se 

Jag har en bok i "A4" format av honom om sv. militärfordon.

SMB har dåligt med fordonsböcker http://www.smb.nu
Sugga2008-02-15 08:22:43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den heter "beskrivning över hjulburna terrängfordon inom försvarsmakten under 1900-talet" av Lars von Rosen ugiven av Sprinter AB ISBN 91-973356-1-4

 

Hittar inte den heller kan vara så att den är slutsåld.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...