Gäst sachs Postad 16 Februari , 2008 Rapport Share Postad 16 Februari , 2008 Hej När jag har kört med 11 bilen på senare tid har jag märkt att framhjulsdriften, trots högväxel och urkopplad, är ilagd mer än den är urlagd när man åker landsväg. den ska ju iof koppla i vid kraftig inbromsning, men det verkar som den är lite halvseg på att lägga ur igen. detta märks tydligt på den ökande vibrationen och att det ibland klonkar lite otäckt när man svänger, verkar som den tvingas ur när bakhjulen går långsammare. kan det vara själva trycksensorn på bromssystemet som har gett sig eller har det med magnetventilen att göra? någon som varit med om det här förr? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst danneape Postad 16 Februari , 2008 Rapport Share Postad 16 Februari , 2008 kolla justeringarna på membranet och så membranet är helt,, fast först kan du kolla så du har vacum till klockan,, ska suga ordentligt i slangen när framhjulsdriften är urlagd,, //Danne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst smypm Postad 16 Februari , 2008 Rapport Share Postad 16 Februari , 2008 Jag hade problem med att min framhjulsdrift var inkopplad hela tiden. Det som hade hänt var att ett flatstift på baksidan av fördelningslådan lossat. (Kontakten som kopplar in framhjulsdriften då lågväxeln läggs i) Mårten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 17 Februari , 2008 Rapport Share Postad 17 Februari , 2008 Sen är frågan vilket vakuum du har i systemet. Jag vet inte vad en manometer ska visa, men det bör rimligtvis stå i repböckerna nånstans. Klarar inte vakuumet att dra manövreringen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.