Gå till innehåll

Framhjulsdriften kopplas in under gång


Gäst sachs

Rekommendera Poster

Hej

 När jag har kört med 11 bilen på senare tid har jag märkt att framhjulsdriften, trots högväxel och urkopplad, är ilagd mer än den är urlagd när man åker landsväg. den ska ju iof koppla i vid kraftig inbromsning, men det verkar som den är lite halvseg på att lägga ur igen. detta märks tydligt på den ökande vibrationen och att det ibland klonkar lite otäckt när man svänger, verkar som den tvingas ur när bakhjulen går långsammare.PDT_Armataz_02_18.gif

kan det vara själva trycksensorn på bromssystemet som har gett sig eller har det med magnetventilen att göra? någon som varit med om det här förr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

kolla justeringarna på membranet och så membranet är helt,,

fast först kan du kolla så du har vacum till klockan,,

ska suga ordentligt i slangen när framhjulsdriften är urlagd,,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem med att min framhjulsdrift var inkopplad hela tiden. Det som hade hänt var att ett flatstift på baksidan av fördelningslådan lossat. (Kontakten som kopplar in framhjulsdriften då lågväxeln läggs i)

Mårten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Sen är frågan vilket vakuum du har i systemet. Jag vet inte vad en manometer ska visa, men det bör rimligtvis stå i repböckerna nånstans. Klarar inte vakuumet att dra manövreringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...