Gå till innehåll

köp av 9033


Gäst rosso

Rekommendera Poster

var och tittade på en 9033 idag,-67:a 6500 mil,diffbroms obefintlig, rosthål i HT:n

kraftigt med rost i nederkant kaross, syns inte utifrån.motorn går illa,12 volts tändspole, obesigtigad,kassa batterier verkar ej seriöst underhållen de sista åren,

begär 19.000:-, har någon av er koll på vad en sådan kan vara värdPDT_Armataz_02_08.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga, men jag tycker max 10.000 - 14.000 :-

 

jag har sett bättre valpar för biligare pris.

Min kostade 18.000:- men den var i mycket bra skick endast lite rost i sidodörren övrigt perfekt med nya batterier & ny servad.

( min valp är en 9034 - 69 )

 

som sagt svårt att säga, min åsikt är vänta eller ge han ett bud. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer. Även om det går att pruta så är det 95% säkerhet alltid dyrt att köpa billigt. Ordentligt med rost som inte syns utifrån => verkar vara fusk, hur är det då med resten? Lyssna på magen, får Du dålig magkänsla så är det något som inte stämmer. MIn Valp (är väl undantaget) var dyr, 30000SEK för en 903 -63, 2000 mil. Hade en liten känsla i magen men den ignorerade jag. Då jag skulle tanka första gången visade det sig att slangen till tanken läckte vid fästet. Efter några månader började ett hjullager att konstra vilket är dyrt och dessutom var termostaten konstig för temeperaturen låg runt 70 grader = sopig förbränning = dålig prestande på motorn och sot på tändstift etc... Men trots det är jag nöjd,startar alltid tar sig fram bra och är lättskruvad.

LÄRDOM: LITA ALLTID PÅ MAGKÄNSLAN!

Lycka till i den fortsatta jakten för det är i grunden bra och roliga bilar!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BigBadChevy

Hmm , låter som min Valp ! , åker själv med 12v tändspole och det funkar finfint ocm du kopplar över ett 24v relä PDT_Armataz_02_11.gif.

 

Hadde en semester veckas svets och slipjobb för att få bort rost och få den besiktningsklar  ....

 

Tvivlar inte på att du kommer att kunna få en riktigt bra bil av den .

 

Men det låter ändå lite dyrt , gav själv 9500 .

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tommy Westman

Jag brukar försöka att vara ärlig mot mig själv när jag tittar på bilar. Som det låter på din beskrivning verkar du vara tvungen att åtgärda det mesta på den valpen, och då har du ändå en massa frågetecken obesvarade t.ex. Hur låter diffrentialer, vxlådor hjullager och kardaner. Vad är skicket på bromsar? Ärligt talat, är däcken bra kan du kanske bjuda 5000:- Låter hårt men jag har renoverat en del bilar och motorcyklar och alltför många gånger har jag upptäckt att det blivit MYCKET billigare att köpa en körklar och fräsch bil direkt PDT_Armataz_02_31.gif. Och pengarna man lagt ut får man som regel aldrig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diffbromsen är ofta ur funktion på Valparna. Jag har en fin 9033 sedan flera år och har nyligen köpt en 9034 (snarlik utan radioutrustning).  Lite rost här och där,

gummilister som inte håller tätt, halvdåliga däck med torrsprickor, obesiktigad men allt fungerar, fuktskador på isoleringen i innertaket bak . Betalade 14 000:- och körde hem utan problem.

Det är inte lätt att hitta en snygg Valp HT idag och det kostar att renovera. Bjud 12000 - 1400:-

 

Betalade 14000:- för bilen på bilden.

P2070035Valp.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyft upp ena bakhjulet med domkraft och snurra sedan på det -OM bilen rullar iväg/välter från domkraften då fungerar den OBS OBS detta varnas för i instruktionsboken vid t.ex. hjulbyte MEN om man gör det under kontrollerade former... och givetvis inte lyfter bilen så högt s-os2008-02-19 06:37:05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...