Gå till innehåll

ljudisolering


Gäst eile

Rekommendera Poster

Förr fanns ett varulager med ljudisolering, om intresse finns kan jag kolla upp vad som finns kvar, isoleringen var formflex tror måtten låg på 100x200cm och tjocklekarna varierade något men 2,5- 3 cm var perfekt för innertaken och mellanväggarna i valpar mm, sen kläs det med lämpligt tyg eller hålplåt, masonit mm. formflexen skulle kunna skickas som rulle med bussgods.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det är intressant, eile. Kolla gärna priser, jag kilar gärna ner till Värnamo en sväng och kikar och lyssnar på resultat av ett isolerat fordon PDT_Armataz_02_32.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska kolla upp lite mer, men att provlyssna min bil är ingen ide den står på ett butikslager och kommer kanske ut till sommaren men passerar du värnamo och bara vill ta en titt så kan du få adressen.

 

jag har använt formflex i innertaket sidostolparna och ett extra lock under motorluckan,  sist jag använde formflex var att göra en motorkåpa till båtsnurran.

se länken där ser man hur materialet ser ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Så nu har jag kollat upp ljudisoleringen.  det fanns en del kvar bla tre stora rullar 2-3meter bredd och ca 80-90 cm i diameter. total läng vet ej tjoklek ca 12 mm, 20mm. 40mm  totalt ca 3-4 kubik meter isolering. Helt vill han som lagrat det sälja allt på en gång så den som orkar dela upp det och skicka kan nog tjäna många tusen.

 

tog med mig några av de lösa arken bytte ut innertaket i min 202.

 

formflexen formar till sig så man knappt behövede limma men rullade ändå på lite kontaktlim, sen fram med volvos orginaltyg till 960 serien på med lite tunt rollat kontaktlim.  Blev nöjd med resultatet bara att bestämma lister och sen fortsätta med resten av bilen. 

formflex.JPG

forfex_klart.JPG
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formflex brinner dåligt,  volvo 960 inredningstyg vet ej men jag är icke rökare så det blir nog bra. 

 

För övrigt har denna bil varit formflex isolerad förut även då den gick som öken bil och den gamla isolering sitter fortfarande kvar i motorummet inget har ännu brunnit bort.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Brandhämmande? PDT_Armataz_02_08.gif

 

Börjar det brinna så dant i en valp så lågorna slickar taket, så är dess brandhämmande egenskaper inte av så stor vikt då skulle jag gissa.

Skulle det vara så illa så man dammat av vägen och smällt i så dant så den tar eld. Ja, då märker man nog inte så mycket ändå. PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs en bra stund med svetsen innan man lyckas få någon låga på formflex däremot kan man lyckas få den att glödbrinna om man smärglar så sprut träffar.

 

Men röken är inte giftig på samma sätt som tex skumplastisolering.

 

Men är man för brandrädd så gör man klokast i att cykla.

 

Ska någon klippa till och handla upp lagret med ljudisolering?

 

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det lär bli en symbolisk lagerhyra du betalar den som haft isoleringen inhyst, lagret är rester av ett större köp som jag och en annan luring köpte för mängder med år sen, vi har tagit vad vi behövde redan då och resterna blev liggande kvar glömt.

 

Jag kommer att tinga de få 1 tummsskivorna tror det bara var 5 st av dessa kvar resten är jumborullar 10 mm 2-2,50m bredd och  gissningsvis så varje rulle innehåller ca 50-75 kvadrat tror det var 3-4 sådana rullar och sen någon tjockare. orkar du lägga ut en annons och skicka på bussgods så kan du nog tjäna minst 10 tusen. lagret finns utan för forsheda dvs i småland ca 10 km från high chaparall.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...