Gå till innehåll

Bilstereo


Gäst Aksel

Rekommendera Poster

Gäst Aksel

Trenger tips da jeg har dummet meg ut.

Monterte hovedstrømbryter i bilen, men var litt ivrig og koplet minnestrømmen til stereon på 24 volt. PDT_Armataz_02_15.gif

Det sa poff og ble fin blå røyk i bilen. Ingen sikringer gikk, men dette var nok ikke bra. Det er den billigste fra Biltema så ingen katastrofe økonomisk, men noen som vet om dette går an å fikse eller om den er ødelagt for godt?

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst gasten

ja var det en bilsterio på 12 v så får du nog köpa en ny. har nog bränt sönder i bilsterion.PDT_Armataz_02_06.gif tråkigt men den fick nog en smäll när den fick 24 volt i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Seglarn

Du måste nog koppla stereon över en omformare från 24 till 12 volt. En del apparater är omställbara mellan 12 o 24. Tror inte att Builtemas är det. Tyvärr är den nog ödelagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Aksel

Demonterte og sjekket sikringer.

Etter en stund monterte jeg den igjen og utrolig nok den virker.

Har koplet den via en omformer, men denne spiser batteriene når bilen står lenge. Jeg koplet derfor minnestrømmen rett på det ene batteriet og slo av omformeren når bilen ikke var i bruk. Men biltemaradioen bruker endel tomgangstrøm den også og tappet batteriet. Derfor skulle alt kobles sammen etter hovebryter og så får jeg heller stille inn radioen på nytt. Det var da jeg gjorde feilen. Uansett så bråker den så i bilen at jeg må spille rock på full styrke for å høre noe mens jeg kjører. Så radion blir ikke så mye brukt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...