Gå till innehåll

Trialprototyp.


Gäst Yoggi

Rekommendera Poster

Gäst Yoggi

Här börjar bygget av en trialprototyp. Har börjat köpa delar.

aw20080322-1.jpg

En terrängbil 11 får donera sin framaxel. Jag kommer även ta kardanerna och delar av fördelningslådan. Eventuellt huvudbromscylindern om den inte är för dålig. Kanske lite annat småplock. Just nu sitter jag och letar efter ytterligare en framaxel då jag planerar att kunna svänga även med bakhjulen.

 

 

 

aw20080322-2.jpg

VW golf 1.8 med automatlåda kommer användas. Likt de andra redan byggda spindlarna svetsas diffen i lådan, hela paketet kommer monteras på tvären. Väster drivaxel kommer gå till bakhjulen och höger till framhjulen.

 

aw20080322-3.jpg

Här ligger delar av ramen färdigkapad. Jag har även skaffat diverse andra smådelar.

 

För er som är otåliga finns ett liknande bygge att skåda på följande sida: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=7068

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Yoggi

Den tråden jag länkade till ovan är inte mitt bygge, men jag hjälpte till med byggandet och dokumenterade. Mitt bygge har inte kommit längre än till bilderna ovan.

Yoggi2008-03-23 12:29:19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Yoggi

aw20080329-1.jpg

 

 

aw20080329-2.jpg

aw20080329-3.jpg

aw20080329-4.jpg

Traktorn fick arbeta lite idag.

 

 

 

 

 

Dagens övningar i regnvädret resulterade i demontering av axlar, fördelningslåda, kardaner och lite annat smått och gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...