Gäst eile Postad 1 April , 2008 Rapport Share Postad 1 April , 2008 Med tanke på de andra trådarna trådskapare startat och där ombyggnader eftersöks och där sakerna ska passa som lego utan hjälp av några svetsningar mm så tycker jag detta måste vara drömbilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst t80t80 Postad 3 April , 2008 Rapport Share Postad 3 April , 2008 Ne, har inga extra pengar att kasta i ansiktet på någon, får väll tydligen hålla käft och vara nöjd som det verkar... Stift däremot kan jag slösa pengar på, bara jag visste vilka stift som är bättre på låga varv..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 4 April , 2008 Rapport Share Postad 4 April , 2008 Gå upp till 9 or det var vad som låg i min servis låda från försvaret min valp går utmärkt på dem, Teddans B 20 sitter det sådana i och han hade ju problem med sotade stift förut, ja nu sitter det ju en nyrenoverad B 20 i hans valp, men jag har inte hört något om sotade stift av han efter jag satte i 9 orna i hans B18 som rasade och sedan flyttades över till B 20 in då han bara körde ca 20 mil innan B 18 motorn gav upp för han och det hade inte något med stiften att göta utan den motorn var slut helt enkelt. Har kört på varannan tank 98 varannan 95 + blyersättning lite minder än vad som står på flaskorna samt en liten skvätt 2 takts olja i varja fulltank, är nog uppe i 350 mil sedan jag satte i denna orenoverade motor i min, och den går utmärkt på det vad gäller bottenvridet så önskas ju naturligtvis mer, där fins ju ingen gräns, helst skulle den klättre lodrätt på tomgången, men då det är omöjligt med en B 18 så får jag anpassa körningen efter motorn helt enkelt, Sätta en bromskiva fram är nog inget jag skulle rekomendera, kolla i stället på ett sätt att få på vikter på svänghjulet som är byggt för att väga lite, alternativt få tag i ett tyngre sväng hjul som går att modifiera till att passa, hitar du ett sådant eller en lösning på det så är nog många väldigt intreserade. MVH H.Hansen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst gasten Postad 4 April , 2008 Rapport Share Postad 4 April , 2008 hmmm. sitter det inte remm skiva i plåt på den motorn? kanse går att montera en svängningsdämpare från b230. ja en skiva guten i stål. en skiva med remm spår för ac,sevo.generator ex. de är ju balenserade för vevaxel. o lite tungre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst t80t80 Postad 4 April , 2008 Rapport Share Postad 4 April , 2008 Det där med tyngre svänghjul låter väldigt interessant, skulle kunna öka vridet på låga hur mycket som helst. Ett i bly... Så var det i alla fall på mopeder, tungt svänghjul = urstark på låga, Lätt svänghjul = varvvillig, men lägger av på låga... Sak samma.. på TGB.., har inte sett det, borde väll gå att svarva till ett, och sedan balansera det... svarv o ritningar.. Har varken det ena eller det andra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 6 April , 2008 Rapport Share Postad 6 April , 2008 vill ni har mer levande massa om ni tror det kommer påverka lågvarvsegenskaperna så ta grejer från 202'ans b20 då blir det stora kopplingen och stora tryckplattan samma som 164 och troligen 11 bilen, tror även svänghjulet var tyngre ialla fall hade det fattning för 6'ans tryckplatta. detta blir mer kg än ni kan hänga på remskivan som svängdämpare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.