Gå till innehåll

Skit i tanken


Gäst Beau

Rekommendera Poster

Köpte en Valp i julas. Skapligt skick och 14000:- Hade stått i åtta år, men en gång om året har jag kört ett varv runt huset sa säljaren. Den var kopplad för "dunkkörning" och optimist som jag är köpte jag den. Till råga på allt för en kompis pengar. Säljaren kunde inte riktigt förklara varför det var bäst med dunkkörning. Allt fungerar så priset var nog OK. Men nu har jag slutat med "dunkkörning" och kopplat ordinarie bensintank direkt till bensinpump och förgasare. Jag har ett litet enkelt bensinfilter däremellan. Det ser ut som det är fullt av gul målarfärg efter 10 mil. Bytt filter och mer målarfärg i filtret. Tredje filtret ser lite bättre ut. Har jag fått bort skiten och vad är det som ger gul målarfärg i filtret?  Har kört valpen så det skvalpar runt ordentligt och parkerat så att dräneringspluggen kommer lägst. Sedan dränerat och då kommer det bara ut klar bensin utan gulfärg. Har jag blivit av med kiten? Vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Prova att blåsa med trycklyft utan filtret genom dräneringspluggen och håll för tank påfylningen om det är något med ledningen som gör det så verkar det ju som bensinen löser det och du får antagligen ut en del skit. sätt en slang på röret till en dunk var redo med luften till dränerings hålet , i med lite bensin blås till det har gått igenom tank och rör till dunken , då borde du få med det mesta, du bör nog ha hjälp med att hälla i bensin och hålla för hålet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Det finns iinga bra genvägar - ta ut tanken och titta ner igenom tankmätarhålet som jag antar finns även på valp.

 

Min tank på 13-bilen är rostig på insidan då den stått många år och kondenserat. Den ser ok ut när man dränerat men efter ett tag har man samma problem igen med jox i soppan. I mitt fall verkar den nästan ta in vatten också för ny fräsh bensin blev vit-grumlig efter ett par veckor ute i somras. Nu står den inne så jag tror problemet upphört men har inte kört sedan dess.

 

Det jag tänkte på med färgresterna i ditt filter är att det kan kanske vara nån som målat den inuti som rostskydd om de haft samma problem som jag? Som nu löser upp och flagar lite i taget.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...