Gå till innehåll

Fördelningslåda


Gäst Tommy Westman

Rekommendera Poster

Gäst Tommy Westman

Inför mina kommande planer så konsulterar jag er, kära forummedlemmar. Det där lät väl högtidligt PDT_Armataz_02_03.gif Var finns det delar att köpa till en fördelningslåda, eventuellt var och till vilken kostnad får man tag på en begagnad? Är den dyr att renovera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tommy Westman

Vet tyvärr inte ännu, är spekulant på en valp med trasig fördelningslåda. Ägaren kan inte specifiera problemet men jag ska försöka klura ut det under veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, för jag har en helt ok fördelningslåda som jag kommer slakta med vinkelslipen. Det jag egentligen behöver ifrån lådan är själva delen för urkopplingen av driften fram, jag behöver dessutom gavel från lådan och genomgåendeaxeln som går rätt igenom.

 

Vet att ErikC3.. här på forumet köpte en låda häromdagen för en tusenlapp. Så dom är inte jättedyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tommy Westman

Tackar för alla tips, nu återstår att bearbeta ägaren. Han har inte uttryckligen sagt nåt om att sälja än, men är man först att fråga så borde man ligga bra till när han tar sitt förnuft tillfånga. Den har vad jag förstår stått trasig något år PDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dexxas

Om den lådan ska användas i en 903 måste skiftaxlarna bytas, axlarna som är avsedda för BV202 passar inte i en 903...enda skillnaden f.ö....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

En av våra medlemmar i gästrike offroad har hittat på en som renoverar både valplådor, och axlar till bra priser, han renoverar både M 40 lådan och fördelnings lådor,

Skall kontakta han så fort jag är i gästrikland igen och höra om priser  han har fått sin fram axel totalren overad

Samt tele nr till denne renoverare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tommy Westman

912:an står i en by här i östra Jämtland, jag har ingen pejl på ägaren om han/ hon ska använda eller sälja. Eller, Gud förbjude, låta den stå tills naturen gjort sitt. På ena fotot sticker det fram en front från en gammal Volvo 240, jag kan kanske få fram ägaren via reg.numret. Men jag vet inte när jag kommer förbi nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...