Gå till innehåll

Koppling kopplar ej ur?


Gäst sarrow

Rekommendera Poster

Gäst sarrow

Hej.  Har en valp som stått ett tag och nu går det ej att koppla, armen trycks in men det går inte att koppla ur ? Nån som har når tjuvknep eller måste man ner med hela lådan och isf hur mycket måste man ner med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände mig häromdagen när jag skulle ha igång min pv-jeep. Jag kröp under bilen, fäste ett spännband i bakaxeln och andra änden i kopplingsarmen, sen spännde jag åt och med ett litet "knak" så släppte kopplingen. Innan jag gjorde detta hade jag testat att köra med starten och hålla lite försiktigt på bromsen och kopplingen utan bra resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja det har hänt ett flertal gånger på min valp vid motorbyen och när den hade stått ett tag.

Skruvade ut justerskruven fullt och startade på låg växeln körde lite framåt och provade kopla några gånger och växla  inget resultat de första gångena men snart så började den slira vid gaspådrag med låg 4 i och jag justerade in skruven igen provade mej fram tills jag hade den tillbaka i läget som den var i när jag började,.

nu tar koplingen väldigt direkt som jag vill ha det.

Annars tror jag på yoggi´s metod

 

Det har då fungerat för mej varje gång, när koplingen fastnat på det viset

mvh H.Hansen
H.Hansen2008-04-24 21:58:47
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst hogfors

Till min 9031 så finns i verktygssatsen en plåtkil som man satt dit när  man förådsställde bilen så att inte kopplingen skulle fastna det satt även ett snöre på den så att det var bara att dra dän utan att krypa under ska se om jag kan fixa en bild på kilen

nvh kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...