Gå till innehåll

"Snickeri"!


Gäst Runristaren

Rekommendera Poster

Gäst Runristaren

Se hit alla bakåtsträvare (jaa, ni andra ocksåPDT_Armataz_02_01.gif) jag har uppdaterat hantverksidan www.runristare.ax

Kom gärna med konstruktiva åsikter om sidans uppbyggnad och grafiska utseende, rakt ärligt och hårt, jag pallarPDT_Armataz_02_02.gif

Den dumme lär sig av sina egna misstag den kloke av andrasPDT_Armataz_02_03.gif

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Calle

Jag tycker det ser stiligt ut.

Du bör nog har namn och telefon med på hemsidan, utöver mejladress. Det blir mer företagslikt och seriöst.

Lite förklarande texter är också bra, vilka material du arbetar med och vad du kan göra. Ge utrymme för kundens egna idéer och önskemål.

 

Jag tycker det är väldigt fina grejer som visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Ja hade jag råd så skulle det nog finnas både runstenar å möbler i min trädgård,,PDT_Armataz_02_03.gif

Klockrena saker på sidan,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det här var häftigt! Läcker konst och väldigt lagom sida. Håller dock med om kontaktuppgifterna som ovan nämnts. Språkfundering kring "Old construction type": Jag undrar om det skulle hetat "Old design type" istället. Kanske det finns olika betydelser av "construction", men det jag hört är att det handlar om byggnad och byggnadsverk.

Vad fränt det skulle varit att öppna portarna till ett rejält garage i den här stilen och rulla ut 13-bilen:

 

build3.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runristaren

Tackar, tackar, er respons ger mig stor glädjePDT_Armataz_02_02.gif

Jag ska lägga de konstruktiva åsikterna på minnet inför nästa uppdatering.

Vad beträffar "Old construction type", är jag själv osäker men det jag vill få fram är "ålderstigen konstruktion".

Är det någon som är fena på engelsk...PDT_Armataz_02_03.gif.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Jag håller med ovanstående. Det är en ren och lättnavigerad sida. Jag är inte förtjust i alla flashiga och tungladdade sidor som annars är alltför vanliga. Bra att du inte har gått i fällan att kopiera dem.

 

Innehållet gillar jag också. Jag har tidigare varit inne och kikat på den gamla sidan och jag gillar sakerna du gör.

 

Jag vet inte om jag är rätt person att lägga mig i språkdiskussionen men jag kollade "ålderstigen" i Norstedts lexikon.

Det stod: adj old äv. om sak; åldrad aged;

han är ganska ålderstigen ...fairly advanced in years, ...stricken in years

 

om konstruktion stod det:

s construction; språkv. äv. construct; design

(jfr konstruera); påhitt device; uppfinning invention;

den bärande konstruktionen the supporting structure;

...är en ren (fri) konstruktion ett tankefoster

...lacks reality

 

Jag hade nog skrivit något i stil med "Old time design"

mvh Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Man måste veta det engelska ordet och översätta till svenska på tex kth

 

Åldersstigen = Aged

 

Jag tänkte på vintage design, kan inte epoker och de rätta orden men 'vintage design' förekommer ofta på webben och de verkar också använda design från förr.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runristaren

PDT_Armataz_02_02.gif Återigen, tack för era åsikter om sidan och prytlarna!

 

Old time religion är ju inte svår att förstå så jag lägger Old time och vintage bakom örat tills det blir dags att uppdatera.

Planen var att få så mycket respons som möjligt innan jag går in rotar och det har ju inte saknars härPDT_Armataz_02_02.gif

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Gillar sidans renhet generellt.

Men jag tycker den blir lite för kliniskt och känns inte riktigt färdig när det bara är vitt som bakgrundsfärg.

Den skulle nog kunna bli mycket mjukare om det fanns någon mjuk färg bakom allt. Istället för vitt, så kanske grått, eller beige typ. Finns ju även mönster som är "mjuka".

 

www.matstrafikskola.se använder jag ett grått bakgrundsmönster som ger det hela lite mer liv. Dock kanske den jag änvänder där skulle vara för "skarp" för din sida, men för att förklara vad jag menar..

 

Och på www.mardsmalen.se gjorde jag ett löv-mönster på grön bakgrund. Detta är kanske inte lämligt för din sida alls, men ville bara visa att lite info på en sida kan se mer ut med en bakgrund.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runristaren
Gillar sidans renhet generellt.

Men jag tycker den blir lite för kliniskt och känns inte riktigt färdig när det bara är vitt som bakgrundsfärg.

Den skulle nog kunna bli mycket mjukare om det fanns någon mjuk färg bakom allt. Istället för vitt' date=' så kanske grått, eller beige typ. Finns ju även mönster som är "mjuka".

 

www.matstrafikskola.se använder jag ett grått bakgrundsmönster som ger det hela lite mer liv. Dock kanske den jag änvänder där skulle vara för "skarp" för din sida, men för att förklara vad jag menar..

 

Och på www.mardsmalen.se gjorde jag ett löv-mönster på grön bakgrund. Detta är kanske inte lämligt för din sida alls, men ville bara visa att lite info på en sida kan se mer ut med en bakgrund.
[/quote']

 

Japp, jag har själv funderat i de banorna, med någon form av struktur i den vita bakgrunden, ett par andra har även påpekat det.

Jag skulle kunna tänka mig samma som du valt men då ytterst svagt svagt grått så att det fortfarande ser "vitt" ut.

Har faktiskt satt farsan på att ta fram "vattenstämplarbakgrunder" av egna alster för just som bakgrundsutfyllnad.

Satt i dag på morgonen och undrade om det fanns något "vikinganät" att lägga underst.

 

KunskapstörstarenPDT_Armataz_02_03.gif

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...