Gå till innehåll

Exportskylt


Gäst Beau

Rekommendera Poster

Gäst Beau

Denna bil har jag köpt på uppdrag av en engelsman. Den har stått här hemma sedan i höstas. Nu är han här för att hämta bilen och skall köra den till Stavanger för vidare färd Stavanger - Newcastle. Bilen är försäkrad i England. De röda exportskyltarna är svenska och delas ut gratis av Vägverket. På skyltarna framgår att bilen skall ha lämnat Sverige senast 28/5 2008. Stiliga skyltar tyckte engelsmannen. Jag tror inte att jag sett sådana skyltar förr så därför visar jag denna bilden. Det är en Volvo 9034 plåtkaross..P5030035a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Beau

PDT_Armataz_02_30.gif Jo det är en glad engelsman som är här. När jag berättade om den svenska bilbesiktningen där dom kollar ljusen och handbromsen, skakar lite på framhjulen och det hela är över på fem minuter, inget avgasprov , jo tutan kollas också under provkörning runt huset på ettans växel i samband med bromsprovet. 

I England hetar det MOT tar upp till två timmar. Packningen till tanklocket kollas extra noga etc. ..............

Vi skall nog inte klaga på vår bilbesiktning.

 

P2200022a.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mw57..

En liten komplettering, det är ingen exportskylt utan en skylt för tillfällig registrering. Därför är den tidsbegränsad. Den används mer vid import av fordon än vid export beroende på att vi privatimporterar mer än vi privatexporterar. Har själv 5-6 olika som jag fått i samband med privatimport.

Ha en bra dag

 

Mikael Winberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

och förr i tiden användes de även på nya fordon innan de ordinarie papperna var klara.

 

BM600_71.JPG

 

Pappas BM-Volvo T600 1971

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...