Gå till innehåll

Bröt!!


Gäst jockum

Rekommendera Poster

Körning här i Borås, den 7 Oktober, är det nån som skall komma undrar jag bara? Jag och polaren kommer iförda en Willys Cj7, med 39,5" bogger, så då ska de spruta mer lera än vad som är möjligt med valpen......regnrock medtages

 

//jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
De ska nog bli en sväng till Borås hoppas jag. De blir 13 bilen som vanligt. Ska bara byta alla oljor först. Badade lite för mycke förra gången. Igen som vanligt.

mvh//putte smiley20.gif

 

Var det du som blev nämt i 4WD ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de e nog sant. Blev ett litet fel i texten har jag hört med mitt efternamn. Har ju inte tidningen själv än. Hum.. Kollade lite på dom stackar bromsarna i fram. SLUT redan efter andra omgångens band på styvt 400 mil. Vist man badar ju alltid några gånger/ träff. E de roligt så kostar de i regel en slant. Hoppas att man träffar någon från forumet denna gång å inte sitter fast ute i skogen som sist.

mvh//putte smiley4.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att de kommer en del folk härifrån. Jag och kompisen skall åka willys, så om ni ser en halvröten willys me 39,5"-boggerdäck så e de vi......Ska bli underbart o bada i lite mer lera än vad valpen klarar....

 

//jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DEFENDER
funkade det bra fredrik med valp hjulen altså?
defender säger; japp de funkade kannon jag fick använda slägan lite de fram  så de inte skulle skrapa i när jag skulle svänga
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
Räknar med att det kommer massa bilder som vi andra som inte kan komma kan njuta av smiley20.gif

 

Jag lär vara så darrig efter att ha brottats med ratten' date=' så det inte blir några sevärda kort...[img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/smiley36.gif[/img] Jorå, nog läre bli bilder alltid!
omega24v2006-10-03 11:16:39
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här gången skall jag inte glömma kameran, dock har ha sagt de på varenda träff och har jag haft kameran med mig....näääää

En fördel med den 11-bilen som jag är i köpesvängen med är att det är en vattenfallare dvs. cilvilare, är ju igentligen ingen fördel tycker jag förutom att jag har winsch och....SERVO = inga skakiga bilder....hihihihihihi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DEFENDER
Den här gången skall jag inte glömma kameran' date=' dock har ha sagt de på varenda träff och har jag haft kameran med mig....näääää

En fördel med den 11-bilen som jag är i köpesvängen med är att det är en vattenfallare dvs. cilvilare, är ju igentligen ingen fördel tycker jag förutom att jag har winsch och....SERVO = inga skakiga bilder....hihihihihihi
[/quote'] Ha ha ha...... känner igen mig precis som du beskriver där att man glömmer alltid att får med sig kameransmiley4.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då va endel av oljorna bytta. Till icke vattenskadad olja. Bilen tankad å smörjad. Hoppas bara på att jag får plats på lastbilen i morgon. Annars blir de till att hjula till Borås. De går ju an för de e ju bara 8 mil dit. Men fördelen med lastbil e ju att man slipper köra slut på däcken på vägen.

 

Ska vi försöka träffas i grusgropen vid 12 tiden? E de ett bra förslag?smiley16.gif

 

mvh/putte

ps; har monterat G-Keps på 13 bilen nu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då va de lördag mina herrar.......Fan va kul de ska bli....ska bara tanka polarens bil o fixa torkarn< lite provisoroskt om de regnar för jävla mö......synes förhoppningsvis på bröt

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Hej på er !

Är ny här i detta forum.

Efter tips från Omega 24v så hittade jag nu hit.

Om ni var på Bråt i lördags såg ni säkert mig o min mattsvarta 11:a bil.

6st Bosch i fronten och en HUMMER-korg på taket. :-)

Har en fotosida där jag har lagt upp lite bilder från körningen. www.forslundfoto.se.

Ha det gött !!!

Mvh Robban

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst beachen

Tjena

<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Fick tipset om detta forum i lördags vid Älgaköret i Borås. Skaffar en inloggning nu.

 

Jag och Robban köpte våra bilar i vintras och ska väl lysa upp tillvaron med vår närvaro och viss belysning när mörkret börjar falla över skogarna.

 

Roligt att träffa några fler invigda i skogen.  Trevligt att snacka med dig Erik, hoppas att du inte hade allt för tråkigt i baksätet. Som du noterade har kungen fluktat eller slitit hårt på mina bakrutor. Kul att även träffa på Putte som gav mig lite ångest över min fjolliga körning. Jag noterar med viss förtjusning att bilarna klarar mer än vad jag tror.

 

Vi syns på framtida träffar.

 

/ Tony

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fjollig körning ? Nä de är nog jag som har llite "tuff" körning. Vist har ju rasat en huvudlåda. Men vad jag hört så va de en "barnsjukdom" med vissa delar i lådorna. Så där e en nackdel av att köpa en lågmilare som stått förlänge i mobbföråd. För den har inte används lillräkligt innan garantin gick ut. Har hört av mekaniker att dom böt ut ett flertalet av växellådorna. Men annars så har de bara varigt vanlig service av oljor.

 samt justering å viss renovering av bromsar. Det har ju tillkommit en del tillbehör som winch å G-Keps. Jo vist lite maffigare avgasrör e de ju me. Ska ju höras när man gasar "lite" smiley4.gif. Vill tacka Erik för dom fina bilderna så länge. Hoppas de dyker upp mera.

mvh/putte å en hel 13bil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...