Gäst sarrow Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst sarrow Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 Har tagit isär o putsa upp huvudbromscylindern på min 3314, men jag får den inte att fungera som den ska fjädern trycker inte tillbaka kolven det är precis som den hakar fast i nåt, eller att den inte bygger upp någe tryck.Imellan 5 0ch 9 ligger det nån typavstrypnings bricka löst, skall den sitta fast på nr 5 eller? Nån som har nånbättre begagnad till bra pris liggande? sarrow2008-05-09 21:21:24 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst sarrow Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Vad gör nr 11 på bilden? Gör det nåt om den är trasig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst sarrow Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Hallå lever detta forum eller? Vart får jag tag på repsats. inkl. nr 11 på bilden? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 jodå vi lever i högsta grad har missat ditt tidigare inlägg och i dag så trular datorn. Men jag skall försöka hjälpa dej under kvällen. Nr 11 skall jag kolla upp i våra manualer vad det är. brickan mellan 5 och 9 skall ligga löst i gummibusningen fungerar som backventil om jag ej minns fel, då jag loggas ut under tiden jag skriver så skall jag kolla och återkommer under kvällen H.Hansen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Hittade ett ställe där där kan söka delar. http://www.gcp.se/default.asp?Language=sv http://www.terrangbil.net/info.asp?category=24 länkrna på furumets framsida kan kanske hjälpa mvh H.Hansen H.Hansen2008-05-12 16:35:18 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 http://www.terrangbil.net/_content/_manualer/_903/Pltgbil903Pvpjtgbil%209031_BeskrivningII.pdf Ladda ner denna (verkstadshandbok) där finns ett kapitel om just bromsar med utförliga beskrivningar, fick inte till att kopiera över dem och det jag skrev i går blev det error på när jag skulle posta på grund av utloggning, så jag orkade inte skriva om det under natten. fina sprängskisser på hur delarna sitter och renoverings beskrivningar. mvh Hans Hansen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Vad jag kan få ut efter att ha studerat skisserna och den info jag hittar. så måste nr 11 på din bild vara en slags stopp för fjädern. hurvida vad det gör om den är skadad beror nog lite på hur skadad den är. Du har inget foto på detaljen så kanske det ringer en klocka hos mej. Har ingen lust att riva någon av mina än då de jag har fungerar än Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst sarrow Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Sitter nåt gummi i den lilla stoppen som det är hål i. Vilka delar ingår om man beställer ett rep. kit från Altyco ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 i regel är det just gummi detaljerna som är repsatsen, de borde vara alla gummin som behövs för att få cylindern att fungera igen. vad jag förstår så måste det vara öppet där för att oljan skall flöda fritt fram och tillbaka i själva cylindern vid broms och återgån av bromsvätska Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst sarrow Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Förresten går det att lufta bromsarna på anslutnings slangarna till bromscylindrarna om man dragit av luftnipplarna? Eller nån som har nån annan lösning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Nä tyvär ingen annan lösning än att försöka få ur det som är kvar av luftnipplarna, och sätta dit nya, blir det mista lilla luft kvar i cylindrarna så kommer du alldrig att få ordning på bromsarna, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Fredrik Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Finns det inget kvar av de avdragna nipplarna? Jag har lossat ett antal sönderrostade luftningsnipplar genom att: 1. Använda en självlåsande svetstång som nyps fast hårt kring det som är kvar av nippeln. 2. Därefter dra den fastsatta svetstången med hjälp av skiftnyckel. Svetstången sätts så att den pekar rakt ut från nippeln och sedan drar man runt med skiftnyckeln. Hoppas förklaringen är begriplig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst sarrow Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 jo lite finns det ju kvar, men det är inte mycke. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.