Gå till innehåll

Låsmekanism


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Hejsan

 

 

 

Min förardörr börjar krångla den sista tiden. Så efter att har

undersökto ch försökt justera något, så märker jag att det faktiskt är

själva låsmekanismen i dörren som är utsliten och gör att dörren inte

vill stängas ordentligt.

 

 

 

Någon som vet om det är samma mekanism rundt hela bilen ? För då kan jag ta från en dörr jag sällan använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

@ Andreas E

Är du säker på att det är låsmekanismen som är utsliten? Både min och min kamrats Tgb 11 hade liknande problem med låsen, vintertid. Det visade sig att den omsorgsfulla sprutningen av rostskydd i dörrarna kletat ner mekanismen och gjorde att den inte fjädrade tillbaka i kall väderlek. Efter rengöring och smörjning med WD 40 fungerar våra lås som de ska. Bara ett tips, om du inte redan kollat så noga.

 

Vänliga hälsningar

 

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också råkat ut för detta när det blev riktigt kallt...sprejade rejält med CRC och det fixade sig...i somras rengjorde jag lite till...inga problem som helst nu när vintern kom.

 

WD40 är ett utmärkt rengöringsmedel MEN jag brukar alltid smörja med CRC eller annat efteråt då det börjar rosta något fruktansvärt annars...WD40 löser och gör RENT!!! brukar tvätta ut gegga ur kopplingskåpor, rengörja kedjor etc... rengjorde bössan i lumpen med det...därefter CRC så slapp jag rost.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...