Gå till innehåll

Dammiga vägar i söder sökes!


Gäst volvo_viking

Rekommendera Poster

Gäst volvo_viking

För filmning behöver jag dammiga grusvägar där man kan se en bil från långt avstånd. Några tips? Ju närmare småland desdå bättre...

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Jag höll på att skriva att det är väl det Småland består av, men jag gick andra sträckan av Ostkustleden härom veckan och runt Kristdala-Vena finns både gott om grusvägar samt gammaldags lantbruk där markerna betas så det är öppet och fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Ska du ha dammiga vägar så finns det inget som slår Ravlunda skjutfält.

Stora öppna ytor där fordon inkl. dammoln syns på flera kilometers avstånd.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64
Tack för snabba tips!

Vart ligger Ravlunda?

/Janne

 

Strax norr om Kivik i Skåne och om du åker dit kan du passa på att provåka Brösarps backar också. Skåne är inte så platt som man kan tro. PDT_Armataz_02_27.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Bor bara ca 1,5 mil från Ravlunda skjutfält.För ca 3 år sedan bodde jag granne med skjutfältet,så det jag inte känner till om stället,e inte värt att veta.

skjutdir_742x484.JPG

Hör gärna av dig volvo_viking,om det e något du undrar över.
Bajon12008-05-17 21:25:22
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst volvo_viking

Mne det är öppet för trafik? Revinge är ju helt stängt. Jag vet att Skåne kan vara ganska dynamiskt. Har en del naturupplevelser därifrån!

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Ravlunda är öppet för genomfart över fältet enligt kartan nedan (blå linje).

Den lite ljusare orange färgen markerar själva övningsområdet.

ravlunda_liten_525x616.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst volvo_viking

Hmmm...ser intressant ut. Måste bara få till att tvinga någon att sköta kamera samt att hitta en dammig dag i protokollet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Hehehe ja att få med någon på det kan väll inte vara något bekymmer PDT_Armataz_02_39.gif

Värre att pricka in just en dammig dag,  PDT_Armataz_02_38.gif

Ja hoppas vi får se vad du tänkt dej filma PDT_Armataz_02_39.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Idag hade varit perfekt.Körde över fältet på väg hem idag.

Fy f*n vad det rök.det räcker med att det har varit torrt några dagar för att det ska ryka extremt mycke.Det verkar vara en speciell sorts grus som finns där nere på vägarna.

Såg även en lustig sak där nere.Stod en 7-8 st conteiners uppradade.Ska antagligen bli mål.

På den ena conteinern satt där en lustig skylt.

 

S6300091_696x522.JPG

 

Någon som vet varför spikmattor ska föras i säkerhet vid brandfara???? PDT_Armataz_02_04.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
Mne det är öppet för trafik? Revinge är ju helt stängt. Jag vet att Skåne kan vara ganska dynamiskt. Har en del naturupplevelser därifrån!

/J

Jaha det var något nytt. Då har dom stängt vägarna nyss då. För vad jag vet

får man köra på dom flesta grus och asvalterade vägarna på revinge

Folk bor ju på övnings omr

 

 

Mvh Arnberg

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst peterf
För filmning behöver jag dammiga grusvägar där man kan se en bil från långt avstånd. Några tips? Ju närmare småland desdå bättre...

/J

Om du är intresserad av långa raksträckor så kan jag rekomendera AK vägen som går från Hornsö och söder ut. Hornsö är beläget ca 5 km söder om Blomstermåla i Småland. Men där finns det inga bra ställen att se eller filma bilen från sidan utan fram eller bakifrån. Mycket torr grusväg.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst volvo_viking

Från sidan på långt avstånd är det som gäller. Havet i bakgrunden hade varit perfekt. Få se om det blir något bara...

 

Vad gäller revinge var jag där för några år sedan. Som det såg ut var bara genomfartsvägarna öppna. Här i Skillingaryd är nästan hela fältet öppet för trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...