Gå till innehåll

Avlastade drivaxlar bak


Gäst pv-jeep

Rekommendera Poster

Gäst pv-jeep

Är det någon som vet eller har telefonnummret till firman eller killen som annonserat i 4wheel drive om nytillverkade drivaxlar av avlastad typ till Valpaxel?? Mvh Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Nä vet inte om det var till han Wallys vände sej , han köpte då två avlastade drivaxlar till sin valpwilly.

skall kolla om han inte skrev något om det här på forumet, annars prova skicka PM till han så har han nog tele nr till en som tillverkar sådana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wallys

Har inte en blekaste i skrivande stund vad killen hette, fick tipset av någon här på forumet vad gäller namn/nummer.

 

Vad har hänt med sökfunktionen, min tråd om drivaxlar köpes hittar jag inte längre?

Där stod numret mm till killen med drivaxlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Yoggi

Saxat från 4wheeldrive:

Drivaxlar

Nyitillverkade drivaxlar till Valp-axlar. Fram=orginal, Bak = avlastade

Håkan 070-650 05 74.

Vetlanda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wallys

Så var det nog.

Trevlig kille att prata med, snabb leverans och såg ut att vara bra kvalitet på de axlar jag köpte.

Har för mig att han också tillhandahöll adaptrar mellan växellådor och fördelningslådor. I vart fall Volvo BW55 automatlåda och valp f-låda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wallys

Individuellt flytande tror jag det enkelt kan förklaras. Vardera axeln kan röra sig något axiellt.

Originalaxlarna är väl inspända mot varandra genom diffen, med hjälp av hjullagrerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pv-jeep

Istället för att ha drivaxeln som bärande del av bilensvikt så tar man framnav och sätter bak så man stoppar in drivaxeln i diffen och kan tex andvända frihjulsnav bak eller orginaländarna från framaxeln. Detta liknar landrovers och rangerovers axeltyp dvs att man inte tappar hjulet om drivaxeln skulle gå av. rör jag till det eller gick detta att förstå?? Ett stort plus är oxå att man kan rulla bilen tex vid haveri utan att något i växellådorna rör sig. Detta om man monterar frihjulsnav bak me. Det dyra är att om hjullagrena går sönder så sitter man med en dyr utgift för man får ju samma lager som fram. mvh d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...