Gå till innehåll

bränsle problem


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Hej märkte av en sak nu när jag gav mej ut på långkörning med full last och en massa att dra efter.

Vid ett flertal tillfällen så (dunstade) bensinen i flottörhuset när jag stannat och skulle i väg igen.

körde på start motorn länge men bensinen som kom i dunstade omgående, min lösning vart en dunk med vatten som hälldes över förgasaren och grenröret, då fylldes flottörhuset upp igen och den startade omgående och det gick fint att köra.

det var bara när jag kom in i  bebyggelse eller stannade och tempen gick upp en del som det inträffade.

Funderar på en lösning på detta då jag skall i väg på en ny lång körning tungt lastad till helgen.

Någon ide att sätta typ en aluminium plåt mellan botten på flottör huset och gren röret, som värmeskydd

någon som har en bra ide på material eller lösning på bekymret.

det var en aning irriterande att få stopp på just sådana ställen där man hade annan trafik liggandes bakom och de ville ju vidare PDT_Armataz_02_12.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Jag har väl kanske inga direkta ideer men plåten du nämner borde ju i alla fall inte göra saken sämre.

 

Lite konstigt fenomen dock. Jag har visserligen inte dragit så vansinnigt tungt med valpen (bara en lätt lastad hästtransport) men jag upplevde inga sådana tendenser. Däremot kan jag få mala en del om jag har stått stilla ett tag med genomvarm motor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Calle

Bensinen är sämre nu än den var när våra bilar tillverkades. Det blir lätt ånglås.

Kan nog vara en god idé med en värmesköld över grenröret. Berätta hur det går och ta några bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...