Gå till innehåll

Ekonomiplåt till 903:a


Gäst Toolman

Rekommendera Poster

Gäst Toolman

Hej

Finns det något bra ställe kring Stockholm-Enköping som säljer ekonomiplåtar till en 903:a?

Har sett att altyco verkar kunna ha samt att www.laplander.nu säljer online. Finns det fler ställen?

De delar jag behöver är karossplåten mellan fram och bakhjulen som finns på laplander. Men det som är störstbehov av är skärmkanterna fram. Finns dom som ekonomiplåt eller är det att bocka till själv som gäller?

/Anders

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör eget skärmkanter och karosslinje med profilrör sen bara klä uppåt med rak plåt. Du får lite skärmbreddning på köpet om du går upp i dimension på profilröret. vill du ha pressveck för lister svetsa på en plåtremsan.

 

profilrör.jpg

 

P9224055.JPG
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Hm lät enkelt beställer ett par omedelbart PDT_Armataz_02_38.gif

Hur fixar man böjarna så fina som de är på orginal.

provade att bygga egna profiler med rundning på gamel hytten, hade viserligen inte den ultimata plåten, men om man skall upp mot typ 3 mm så är det inte bara att böjja och forma som man vill, är det dessutom en massa vinklar och en böj samtidigt lär man ha mer än en svets och ronndel och några hammare för att få till den,

Ja det blev en fin böj till slut men, tror det vart 3 delar som lära fästas och svetsas innefrån innan jag vart klar, då lära jag skära till plåten till sista vinkeln som går 90 grader in mot hjulet så skall den svetsas på och slipas till, kan säga att den inte blev gjort.  2 dagar och minst en kilos rulle med trås så gav jag fan i det och tänkte sätta en gummi list där för att komma i från den vassa kanten de brukar slå ner på underbesiktingen

Så att fixa ett par egna lite snabbt var då inget för mej som står utomhus utan verkstad och inte hade de rätta redskapen för att hålla på med karrosseribyggen.

Köper gärna ett par ekonomiplåtar om de finns till bra pris då mina är både knöliga och rostiga  PDT_Armataz_02_12.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Larsson 5406

Hej Hansen!

 

 

 

Jag har köpt två original ekonomiplåtar till 903, biten mellan hjulhusen. Fint formade i tunn plåt.

 

 

 

Den jag köpte av har bostad i Motala och heter L Gustavsson 070 6858794. Sysslar tydligen med försäljning av reservdelar bla till 903:or.

 

 

 

Lycka till

 

 

 

 

 

Tomas L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Trevligt nästan en granne då PDT_Armataz_02_02.gif

Han skall garenterat få sej lite ekonomiplåt sålt till mej, får börja med de krongliga skärmkanterna och samtidigt kolla upp vad han har, återkommer när jag kontaktat han efter helgen så kanske jag kan berätta vad han har och vad priserna ligger på PDT_Armataz_02_39.gif

Tack för tippset Larsson PDT_Armataz_02_43.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman

Det vore ju perfekt!

 

De främre skärmkanterna är ju inte så vansinnigt komplicerade men mängden svordommar som kommer kvävas för att bocka/svetsa till dom snyggt är klart värda ett par hundralappar.

 

Biten mellan hjulhusen behöver också bytas men det är mer akut att kunna komma i och ur bilen utan att riva sönder kläderna.

 

Jag har även ett rosthål i främre hjulhuset utanför förarstolen. Vet någon vilken tjocklek på plåt det ska vara där?

 

Väntar med spänning på priser.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman

Det vidade sig att altyco hade en vänsterskärmkant liggande, det är nära nog att åka och handla. 350:- var också överkomligt om än lite i överkant men om jag ska ha en chans att få det snyggt måste nog utgångsläget vara bästa möjliga.

 

Det verkar som att han har en hel del smått och gott liggande bla backspeglar och klistermärkena till värmarluckan. Åker dit nästa vecka och kollar. Har jag otur hittar jag en massa saker jag behöver  :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...