Gå till innehåll

Hur stora däck??


Gäst kohlstad1

Rekommendera Poster

Gäst Ake64

Antagligen inte speciellt stora. Jag har provat två större varianter på min och båda tar i.

 

11-16 pildäck låg på när jag köpte den och det motsvarar väl ungefär 38x12.5-16. De tog i fjädrarna ganska ordentligt när man svängde.

 

Nu kör jag på Cooper Discoverer S/T 315/75-16 som motsvarar 35x12.5-16 och de tar också i men inte så mycket.

 

Original dimensionen 280/85-16 (8.90-16) lär motsvara 35x10.5-16.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dan_B

Nån som har några ideer på däck till min tl-12? om 11.00-16 har en ytterdiameter på 38 kan det ju bli svårt att hitta nåt som går på orginalfälgar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

38.5 på 16 tums fälg borde det finnas utbud på, men det kan bli värre med bredden att passa. Maxxis har ju drösvis med storlekar, så det kan ju vara bra att kika på deras. Kollla på www.offroadreifen.de (funkar offroadtires.com också kanske?) och sök dig fram i deras röriga öppningssida tills du hittar sökning på märke eller på storlek. Storlekssökningen ger väldigt snäva svar, vilket kan göra att man tror att det inte finns däck ens i närheten av storleken man vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...