Gå till innehåll

Broms servo?


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Jag har något monterat på min 3314 på mellanbalken framsmiley5.gif. vad jag kan se ser det ut som ett broms servo. den är inte inkoplad men det fins ett rör med en kopling som ser ut att vara ett bromsrör och går upp mot genomgången i karossen där broms och koplings rörenkommer ut, sedan går det en gummi slang bak mot motorn men slutar där. någon som kan se vad det är och var man skall kopla in den mvh hasse20061112_200140_norge_hösten_06.JPG20061112_200213_norge_hösten_06.JPG20061112_200242_HPIM0056a.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det ett bromsservo det sitter original på de täckta gammelvalparna och på det tidiga amazonerna med enkretssystem. Jag har monterat et dylikt på min kapellare i samma veva som jag bytte till skivor runt om tillsammans med en ny huvudbromcylinder så ny har det blivit "två-krets" (fram och bak) jag har dock något tjall fram och får inte det att låsas sig men det ska nog lösa sig det med.

Nippeln utan rör har jag för mig ska gå ut till bromsarna och den med rör från huvudbromscylindern. Gummislangen ska matas med vacuum.
Sugga2006-11-12 21:42:19
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

ja det är mina tankar också, skall prova att kopla in den vid karossbytet och kolla om den funkar, den kanske har något fel eftersom den är bort koplad, men det borde gå att kolla bälgen om den är tät innan, skulle vara trevligt med ett fungerande. kanske det fins reservdela hos lapplander skall kolla, tackar för hjälpensmiley20.gif mvh hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...