Gå till innehåll

Ändra kulör?


Gäst Fredrik L

Rekommendera Poster

Gäst Fredrik L

Jag funderar på att måla bilen mattsvart nästa gång det är dax för ommålning.

 

Själv är jag inte så noga med att det ska vara militärt original och slipper gärna krånglet med att hitta originalfärger.

Tror ni det påverkar andrahandspriset i en negativ riktning?

Tror ni att en tretton helkaross passar i mattsvart eller blir det för mycket?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mikal

Hej!

 

Jag ska snart spruta min bli svart, halvblank då, inte matt.

Då kan du få se bilder om du inte hinner före och målar din.

Jag har photoshoppat lite och tycker att bilen passar i svart.

Jag tror inte andrahandsvärdet blir nåt sämre av att du målar den

om skicket på den är bra.

Det är ju ändå inga bilar som har så stort pengavärde.

 

 
DSC00357.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Tror inte heller det gör så mycket på värdet,, om det inte är en original ivrare som tittar på den,

Tänk bara på att du kanske inte kan åka på en militärträff och bli insläppt,,

Vi e ett gäng som varit till trandum några gånger, en träff som rekommenderas för övrigt,

men jag är inte säker på att du får åka ut på övningsområdet om den inte är militär,,

Detta beror inte på klubben som håller i träffen utan på militären som lånar ut marken,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L
Hej!

 

Jag ska snart spruta min bli svart' date=' halvblank då, inte matt.

Då kan du få se bilder om du inte hinner före och målar din.

Jag har photoshoppat lite och tycker att bilen passar i svart.

Jag tror inte andrahandsvärdet blir nåt sämre av att du målar den

om skicket på den är bra.

Det är ju ändå inga bilar som har så stort pengavärde.

 

 
[img']http://forum.terrangbil.net/uploads/115/DSC00357.jpg[/img]

 

Ser ju bra ut det där, förutom det oranga då PDT_Armataz_02_08.gif.

Halvblank blir nog bättre än matt, leran fastnar kanske inte lika lätt heller.

Du hinner säkert måla din innan jag får tummen ur så bilder på resultatet vill jag gärna se.

 

Fredrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Personligen tycker jag en TGB ser konstig ut i annan färg än militärens..

 

Men leta på en helgrön färg åt militärens håll? Eller måste man ha cammo för att bli insläppt?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L
Tror inte heller det gör så mycket på värdet' date=', om det inte är en original ivrare som tittar på den,

Tänk bara på att du kanske inte kan åka på en militärträff och bli insläppt,,

Vi e ett gäng som varit till trandum några gånger, en träff som rekommenderas för övrigt,

men jag är inte säker på att du får åka ut på övningsområdet om den inte är militär,,

Detta beror inte på klubben som håller i träffen utan på militären som lånar ut marken,

//Danne
[/quote']

 

Rune berättade att han på nåder blev insläppt i år pga att han kör bilen ramrent.

Tycker personligen att det fortfarande är en militärbil fast den är målad svart, får väl hävda att det är nattmaskeringPDT_Armataz_02_05.gif.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Som mikal säger, färg på detaljer? om du målar bilen svart och sen småsaker å typ orange (som den opå bilden) så tror jag det blir snyggt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L

Jo men jag har inte tänkt pimpa bilen utan bara få en snygg färg som är lätt att bättra efter en dag i terrängen.

Med 2 småbarn och villa med stort renoveringsbehov så är min tid för tgb meckande tyvärr rätt begränsat.

Helst skulle jag väl vilja ha den cammo målad...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Calle

Mörkgrönt är väl en tacksam färg där inte repor och smuts syns så bra.

Med svart så syns väl skavankerna mer?

 

Bara en tanke, och grönt är skönt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst gasten

min är målad orgenal grön med den färgen som blev när man bytte kaross. 1314 c alusink. målade lampsarjer mm i svart för o bryta lite.

 

sen tror jag att man bör kontakta bilpovning om man byter färg helt på bilen. står i regbeviset vad det är för färg på bilen. polisen mm kan reagera på detta annarsPDT_Armataz_02_21.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mikal

gasten,

måste man göra en regbesiktning för att ändra färg då eller?

Jag vet att dom har uppgift om färgen på bilen men jag hade faktiskt

inte tänkt låta det spela någon roll om jag ska vara ärlig,

jag som inte åker så mycket iallafall.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Kör hårt. PDT_Armataz_02_02.gif

Jag rollade min TGB11 i mattsvart mekanlack från Flügger. Bettar som fan och lätt att bättra. Lättarbetad var den med. Hade lite kontakt utan att det flagade.

Var helnöjd med den färgen och kulören.

Gångjärnen och dörrhandtagen slipade jag rent och sprayade med Biltema Fälgsilver.

Trälisterna slipades och oljades rejält. Därefter Flügger Båtlack i 2 lager.

 

Sätt igång och måla, du kommer inte att ångra dig. 13-bilen blir någ GRYM i mattsvart!!!! PDT_Armataz_02_11.gif

 

 

 
robban.f2008-06-27 20:17:38
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst gasten

är lite osäker på om man moste rega om om man målat om bilen. tror det kan räcka o ringa till dom alt sjika med ett kort el liknande på bilen o regg nr, vet bara att polisen reagerar om man inte anmält att man bytt färg.  min bror åkte på detta på en gammal wolksvagnen för några år sedan. men de skrev in den nya färgen på bilprov när han besiktigade, vet ej om han fick betala något extra, men det går ju att kolla upp med vv el bilprovPDT_Armataz_02_38.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64
är lite osäker på om man moste rega om om man målat om bilen. tror det kan räcka o ringa till dom alt sjika med ett kort el liknande på bilen o regg nr' date=' vet bara att polisen reagerar om man inte anmält att man bytt färg.  min bror åkte på detta på en gammal wolksvagnen för några år sedan. men de skrev in den nya färgen på bilprov när han besiktigade, vet ej om han fick betala något extra, men det går ju att kolla upp med vv el bilprov[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_38.gif[/img]

 

Det här är visserligen ett antal år sedan men jag hade en bil som hade bytt färg hos en tidigare ägare. Den uppgiften ändrade de på bilprovningen i samband meed ordinarie besiktning utan extra kostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Pvpjtgb1111

En liten undran bara: Om den står i solsken blir det inte ett rätt bra värmeskåp där bakPDT_Armataz_02_36.gif Fast det blir det väl ändå med den gröna färgen kanske....bara en tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mikal

Du menar då bilen är svart?

Nej det gör (nog) ingen skillnad.

Jag skulle vilja påstå att det inte gör det för jag

tycker inte det är så på min svarta bruksbil.

 

PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Hade inga värmeproblem i min 11:a.

Plåten blir varm när den står i solen, men inne i bilen blir det inte mycket varmare än vad det var med kamoflage.

Börja rolla !!!!

PDT_Armataz_02_05.gif

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst niklas

När jag besiktigade min frågade jag hur man gjorde om man bytte färg. Han sa att det inte var någon brådska utan dom ändrade det vid nästa besiktning. Man behövde alltså inte höra av sig innan dess enligt honom i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...