Gäst H.Hansen Postad 8 Juli , 2008 Rapport Share Postad 8 Juli , 2008 Hej har haft en del bekymmer med min förgasare på sistone, har bara plockat isär och rengort den med förgasaren på plats tidigare, och då missat vad som felat. rotade i röran i garaget i går kväll och hittade på en av reservförgasarna som skulle sättas på i dag, så då åkte naturligtvis den som satt på av, och nu kunde jag kolla närmare på den. till min förvåning ser jag direkt vad som felar. hur kan flödar nålen ha fått så här mycket stryk ? ser inga skador på själva flotören utan bara på nålen Någon som upplevt eller sett något liknade ? Det som hänt är att den flödat över och inte undra på det om nål eländet ser ut på detta viset. Ja nu har jag ju andra nålar och funderar på att sätta tillbaka samma förgasare då den funkat bra för övrigt fast med annan nål då Eller skall jag sätta i en förgasare som jag inte vet om den är rätt instäld eller funkar riktigt ? Jag får väll prova med båda för säkerhets skull då det bär av till olerum i morgon och då skall jag ju inte gärna bli ståendes på vägen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst danneape Postad 8 Juli , 2008 Rapport Share Postad 8 Juli , 2008 Jag skulle tro att det beror på galvaniska strömmar eller rost,, nålen är ju i stål och resten av ventilen i mässing,, sedan kan den ha blivit pillad på av någon föregående ägare,, //Danne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst gasten Postad 8 Juli , 2008 Rapport Share Postad 8 Juli , 2008 är det e 85 med i bränslet? kan bli skumma grejor då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 8 Juli , 2008 Rapport Share Postad 8 Juli , 2008 e85 är bara som vanlig sprit däremot innehåller blyersättning väl en hel del salt vilket får allt till att leda sina galvansiska strömmar bättre samt hjälper till att koredera zing alu mm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst gasten Postad 8 Juli , 2008 Rapport Share Postad 8 Juli , 2008 mja. jag har hört att man kan få lite problem med slangar , klämmor , bensin pump o att tanken bör vara i plast. vid körning på e85. men som sagt något jag hört, vet ej mera men går nog å läsa om på nätet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Nucken Postad 8 Juli , 2008 Rapport Share Postad 8 Juli , 2008 har hört ett rykte om att e85+oktanbooster kan ge frätskador i motorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 8 Juli , 2008 Rapport Share Postad 8 Juli , 2008 Varför vill man ha oktanbooster i e85??? Den ligger väl på 104 oktan enligt inlägg i e85-diskutionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 8 Juli , 2008 Rapport Share Postad 8 Juli , 2008 Ja med rengjord förgasare ny nål och nytt luftfilter går den som en klocka igen . Ställde visserligen ventilerna men det var bara två som öppnade lite för lite. Problemen med värmen som tenderade att gå upp försvan ? Helt normala temperaturer under en lång provtur Blödret som gjort att jag mistänkt något med toppen helt borta Kan allt detta ha att göra med fel på förgasaren ?????? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Wallys Postad 9 Juli , 2008 Rapport Share Postad 9 Juli , 2008 är det e 85 med i bränslet? kan bli skumma grejor dåVarför tror du det?Min första konverterade Volvo har gått runt 6000 mil, min nuvarande runt 3000 mil på enbart E85, utöver det har jag blandtankat de flesta bilar jag ägt inkl, min nuvarande "jeep". Jag har inte sett några tendenser till problem, utöver kallstartsproblem och tilltäppta bränslefilter efter att E85 rengjort bränslesystemet, på någon av dessa motorer. Ingen förgasare har heller uppvisat några frätskador i plast eller metall vid isärtagning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst gasten Postad 9 Juli , 2008 Rapport Share Postad 9 Juli , 2008 hittade detta o läsa. http://forum.lazzat.se/showthread.php?p=390699 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Wallys Postad 9 Juli , 2008 Rapport Share Postad 9 Juli , 2008 Inte mycket mer än gissningar där heller tycker jag. www.etanol.nu är väl ett säkrare kort ( nåja... ) vad gäller "fakta" och erfarenheter av E85 i bensinmotorer. En läsvärd avdelning på etanolforumet är http://etanol.nu/forumrecover/viewforum.php?f=25&sid=40ac1cc1cdca07f9b51b1197512a4701 Wallys2008-07-09 13:34:32 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst gasten Postad 9 Juli , 2008 Rapport Share Postad 9 Juli , 2008 nä som du säger. är väll inte bevisat att det kan skada några prylar i bränsle systemet med e85. kör på 50/50 i min tgb me nu. den går bra , inga problem, vi får se vad som händer i frammtiden. men det ser positivt ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Mr_Smurf Postad 9 Juli , 2008 Rapport Share Postad 9 Juli , 2008 De flesta som pratar om problem som kan uppstå med E85 verkar ha rört ihop etanol med metanol... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Nucken Postad 9 Juli , 2008 Rapport Share Postad 9 Juli , 2008 Varför man har stålrör i påfyllning är för att det inte skall blidas några statiska laddningar när man tankar. Övrigt Fords FFV har en givare i påfyllningsröret som känner av vad man tankar och sedan räknar ut vad tanken för tillfället ihåller för ratio mellan bensin e85. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Wallys Postad 9 Juli , 2008 Rapport Share Postad 9 Juli , 2008 Misslyckades inte någon provningsanstalt häromåret med att skapa en tankexplosion? Appropå filmen på nätet med kvinnan som tankar och antänder bränsleångorna. Mycket av biltillverkarnas ändringar tror jag personligen är till för att delvis vilseleda konsumenterna om vad som är nödvändiga säkerhetsåtgärder vid etanoldrift, och dels snickarbyxor, hängslen och livrem för säkerhets skull. Är ju varken billigt eller bra för imagen att återkalla en massa bilar p.g.a något som lätt kunde ha byggts bort innan produktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.