Gå till innehåll

Däck till sugga


Rekommendera Poster

Gäst micke86

Hej var och besiktiga min sugga i dag men fick 2 på däcken (torrsprickor). var får man tag på hyfsade däck till den. hoppas någon har nån idè.

micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Det sitter väl 11-16 på suggan om jag inte minns fel men jag hittade ett Cooper STT i dim 325/80-16 på offroadreifen.com. Det är något bredare och ett par cm lägre än 11-16 men kan kanske vara ett alternativ (dvs om du söker nytt). Det finns ju annars gott om 38-tummare men de vill gärna bli rätt breda.

 

Enligt en översättningstabell jag hittade ska 11-16 motsvara 38x11-16 eller 280/100-16

Ake642008-07-10 22:20:33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dom bara ids att gnälla om torrsprickor...
Är ju en stooor trafikfara om du plöjjer fram i 110 på motorväg o ett framdäck exploderar.PDT_Armataz_02_10.gif..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke86

Jo de e ju dom hastigheterna jag brukar ligga iPDT_Armataz_02_10.gif. Nu har det ialefall löst sig, jag har fått tag på 4 nya modzzila däck, riktigt häftiga. Av Däckladan i Ö-vik En riktigt j.... bra däckfirma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dan_B

åkte och besiktade min tl-12 i köping och mina däck består ju bara av torrsprickor PDT_Armataz_02_15.gif men det gick ju över förväntan. nån som vet hur man får tag i nya fälgar så man kan få dit lite bredare däck? jag har 11.00-16 nu och det verkar svårt att hitta något riktigt bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst olycka

Ok, jag e lite osäker om jag räknar rätt men gör man inte så här för att få fram diametern på 11.00-16? 11+16+11=38, 38*25,4=965,2

 

33'orna = 33*25,4=838,2

 

o då skiljer det över en decimeter på höjden.

 

Jag har säkert räknat fel, då jag är trött som fasiken...

 

//Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

suggans original är 9,00,16, å de är nästan exakt samma som 280 85 16 i omkrets å det blir 35,10,5 16 i mudzilla dimension,,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64
Jo dom blev ju lite lägre men det rör sig om så lite någon cm. Men då blev dom betydligt bredare.

 

Då var det nog 38:or eller? 33:or hade sänkt den rätt rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...