Gå till innehåll

Cooperfestivalen, Borås 2008


Gäst pv-jeep

Rekommendera Poster

Gäst Fredrik L

jag köpte en arbetslampa med magnetfot och stickkontakt genom Kjell.

För mig är det en perfekt lösning efterssom jag inte vill montera fasta lampor.

Uttag finns ju fram ,bak och i hytten så det är bara att flytta lampan efter behov.

 

image_preview.jpg
Fredrik L2008-08-07 14:44:08
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

En kraftig handlampa är inte fel. Efter att ha nattorienterat en gång i Borås tycker jag fokus på kraftigt ljus framåt är lite för stort. Ljust som på dan framför bilen, men ynka stearinljus bakåt, för att inte tala om att man inte ser ett sket vad som finns åt sidorna och vad man kör på med hjulen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu Har vi börjat fillura här hemma, Fann 4 st bosch rektangulära strålkastare varav två blir framåt och två snett framåt. Gick ännu längre in i garaget och fann två äldre bosch bignågotPDT_Armataz_02_08.gif i en hella kartong och de passar fint snett bakåt och köpte en dubbel arbetslampa bakåt istället för original backljus.. Lyset på taket sitter i en konsol som är fastgjord i hållaren till reservhjulet på taket vilket innebär att det inte blir någon åverkan på aluzinkkarossenPDT_Armataz_02_02.gif 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L
En kraftig handlampa är inte fel. Efter att ha nattorienterat en gång i Borås tycker jag fokus på kraftigt ljus framåt är lite för stort. Ljust som på dan framför bilen' date=' men ynka stearinljus bakåt, för att inte tala om att man inte ser ett sket vad som finns åt sidorna och vad man kör på med hjulen...[/quote']

 

Precis, en gäng fjärrljus som pekar rakt fram är meningslösa i skogen.

Bättre då med en rejäl arbetslampa som ger ett brett ljusfält och har man den på magnetfot med stickkontakt är det bara att flytta bak den när det behövs.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Eller så som min 11:a ser ut idag PDT_Armataz_02_02.gif

6st Halogen lampor 55w H3.. Dessa är kopplade till en knapp på instrument panelen, och är inte tänkt att användas på vägen.

 

nya_tgb11_01.jpg

 

nya_tgb11_02.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_04.gifPDT_Armataz_02_13.gif SATAN! De där fjärrljusen sög hästpung som jag satte dit. Får byta till arbetslampor istället, känns som jag tänkte med felkroppsdel, typ. MEN jag köpte ett dödsfint arbetslyse och bytte ut bakljuset, Satt två H3 lampor i lyset och det var väldigt bra så bakåt är det helt okPDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På plats o hemkommen till campingen  från nattorienteringen.

Inte direkt den snällaste banläggningen man kan tänka sig med massor me sten träd lera o näst intill omöjliga passager.

Vi fixade fem kontroller o kunde tagit en eller två till men med risk att bli kvar ute i skogen beslutade vi att det fick räcka PDT_Armataz_02_12.gif

 

Lådan för slirskydd  1 lampa o 1 radioantenn blev dagens kraschkonto men lite svinn får man tåla PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det var ju helt otroligt. var det på de på de nya däckenPDT_Armataz_02_21.gif

komm hemm i går kl 1800 ca. har börjat söla olja vid medbringaren till framaxeln på fördelningslådan. glappar i hela medbringaren. så nu blir det till o meka o byta den tätningen igen...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L

Hemkommen efter 3 roliga dagar i terrängen med kul sällskap, nu väntar jag otåligt på bilder.....

 

 

Vill passa på och tacka BJK och dom medlemmar som jobbat hårt för att ordna en bra träff PDT_Armataz_02_43.gif 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

näe, fota... hur gör man då? eller är det en maträtt??

 

 

 

 

(bilder kommer, men tyvärr inte på denna sidan av 12 slaget... råkade på nått vis förstora alla bilder ist för att för minska dem... inte så smidigt precis... och så ska jag sortera bort bättre från bra, vilket kan ta ett tag...)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Klockren träff!

ser fram emot bilder nu då jag vilat armar o ögon lite,, PDT_Armataz_02_02.gif

Blir lite fixande med 20bilen eftersom ljuddämparna inte sitter där de ska längre,,PDT_Armataz_02_06.gif

Å sedan kanske lite ombyggnad,,, mer säger jag inte förrän jag vet om delar finns,, PDT_Armataz_02_07.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som vet vad man kan göra åt mitt glapp på medbringaren till framhjulsdriften på fördelningslådan. fick nog en omgång nere i borås! lager byte o tätning? eller kan det gå o chimsa PDT_Armataz_02_21.gif sölar olja som s#tan vid medbringarenPDT_Armataz_02_06.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...