Gå till innehåll

Direkt rapport: MWF träff på Hadeland i Norge


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Hejsan kommer att testa med att direkt blogga från en träff jag är på här i Norge:

 

Fredag:

Resan upp från Oslo gick helt perfekt, 9mil går ganska så fort när man kan ligga i 80km/h. Fordonen har börjat samlas rundt campen, stämmingen rundt brasan är på topp. I morgon startar dagen med terrängkörning efter frukost.

 

hade_01.JPG

Bild från campen fredag eftermiddag
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Lördag:

Natten har varit god. Men att köra med kaminen på blev allt för varmt nu. Frukosten ligger i magen, samtlia har vaknat. Nu skall det packas ner, och sedan blir det en hel dag med körning.

 

hadeland_02.JPG

Marie har precis vaknat. Andreas bjuder på varm frukost. Det blev också en del cola sedan det blev lite mycket eldvatten på natten. MWF är ett mycket trevlit gäng.

 

Action bilder kommer under dagen. Nu skall det köras.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Lunch:

Då var det tid för lunch. Vi har kört upp för branta backar, och ner. Kryssat en djup bäck, så djup att hela min vinsch var under vattnet. På andra sidan av bäcken blev jag stående som ankare med vinschen och fick lov att dra upp en bil. Efter maten är det tid för lite mer körning, och inte minst att ta sig ett litet bad. Blir säkert min tur att köra då, sedan jag lånat ut bilen till Marie som tog oss fint rundt hela banan och genom vattnet.

 

hadeland_03.JPG

Ner i bäcken. Precis så att du får rumpa och front mellan kanterna.

 

hadeland_04.JPG

Reidar sitter gott i åkermarken. Finns absolut ingen botten.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Middag:

Reidar och MWF bjöd på hemma gjord Lapskaus.. fler portioner gick fint ner i magen. Sedan har vi vrit och besökt en "Helge" ett par mil bort oh sett på en stor samling fordon. Här fanns det mesta som går på 4x4 i flera versioner. Nu stundar brasans värme, sedan skall det bli en liten tur ut i skogen för att ha en liten tävling.

 

hadeland_05.JPG

Middag

 

hadeland_06.JPG

Hemma hos Helge... men vad står på?

 

hadeland_07.JPG

Mig och Marie i en Land Rover på väg tillbaka till campen

 

.hadeland_08.JPG

Tävling: Vet du vad detta är för fordon?

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Seglarn

Som vanligt bra bilder o trevligt reportage fr Andreas. Vet tyvärr inte vad det är för fordon. Tycker mig dock känna igen vissa detaljer från Magirus Deutz. Men kanske fel??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Då har man varit hemma ett par timmar. Helgen har varit strålande. Texten var kanske en smula svår att läsa ser jag PDT_Armataz_02_25.gif men så var det en "micro" pc jag hade med som kopplades till en 3G telefon.

 

Under veckan kommer det mer bilder, och en liten artikel från träffen.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...