Gå till innehåll

Bilder: High Caparral offroad jambore 2008


Gäst skogsvild

Rekommendera Poster

Gäst skogsvild

Jag och några polare tog bilen ner till high caparral för att kolla in detta offroad jambore och ta lite kort.

Ångrade direkt att vi inte tog med jeeparna när vi såg vad för terräng det var, så vi bestämde ganska omgående att nästa år ska vi ta med oss jeeparna och vara där hela helgen och köra i myrmarker :D

Här kommer de 163 bilderna som jag tog: http://www.pixbox.se/alb891901

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Fina foton PDT_Armataz_02_02.gif

Har hört om 13en med flyttad hytt men inte sett den tidigare, Ja nu förstår jag varför det finns så många delade meningar om den PDT_Armataz_02_39.gif Undrar om den går bra i terrängen när viktfördelningen är flyttad så pass mycket, det borde göra en hel del PDT_Armataz_02_38.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig mera HC säger jag efter varje träff, men nu var det fjärde HC-offroad jag körde på.

Varför, jag gillar inte terrängkörningen, det finns  bara sumphål och transportvägar och jag som tycker om att köra bland stenar, berghällar och i skog.

Men det finns så mycket annat på HC, massor av terrängbilar ( tyvärr få TGB PDT_Armataz_02_06.gif ), uppvisningar och mudrace.

Det blir säkert ett besök på HC nästa år ocksåPDT_Armataz_02_01.gif.

 

Nu till några bilder som jag tog.

 

 

För tillfället går det inte att ladda ner bilder, jag får ett meddelande där det står att bara medlemmar

kan ladda ner bilder ?

 

 

 

 

Mvh Rune M

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar det och här kommer det några bilder.

 

 

HC-08_1.jpg

 

 

HC-08_2.jpg

 

 

HC-08_3.jpg

 

 

HC-08_4.jpg

 

 

HC-08_5.jpg

 

Även en TGB 13 kan fastna i leran men det är sällan att det händer.HC-08_6.jpg

 

Nu återstår det bästa att tvätta bilen PDT_Armataz_02_13.gif.

HC-08_7.jpg

 

 

HC-08_8.jpg

 

Det var även några Suzuki som testade surhålen och som vanligt behöver dom

draghjälp PDT_Armataz_02_03.gif.

HC-08_9.jpg

 

 

PS: Micke på  jeepsweden.net  har tagit många bra bilder.

 

 

Mvh Rune M
Jeep2008-08-24 20:32:31
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte surhål va.....PDT_Armataz_02_03.gif

 

Jag har inte glömt.....PDT_Armataz_02_28.gif  PDT_Armataz_02_11.gif

 

Det var bara en liten felkörning' date=' jag hadde glömt glasögona hemma[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_03.gif[/img]

 

 

Mvh Rune M

 

och jag som trodde att du liksom jag inte kan hålla reda på höger och vänster.

 

Hoppas jag får åka med någon mer gång........(om jag vågar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte surhål va.....PDT_Armataz_02_03.gif

 

Jag har inte glömt.....PDT_Armataz_02_28.gif  PDT_Armataz_02_11.gif

 

Det var bara en liten felkörning' date=' jag hadde glömt glasögona hemma[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_03.gif[/img]

 

 

Mvh Rune M

 

och jag som trodde att du liksom jag inte kan hålla reda på höger och vänster.

 

Hoppas jag får åka med någon mer gång........(om jag vågar)

 

Det är klart att du får åka med mera gånger Åke, det är bara skoj att ha med passagerarePDT_Armataz_02_43.gif.

 

 

Mvh Rune M

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Ja, nog satsar jag hellre på Oskarshamn då, jag behöver inte gissa varje gång jag ser ett lerhål "Hmmmm, undrar om man fastnar där???" PDT_Armataz_02_23.gif Ser ut som om de flesta haft kul på HC i alla fall. Broncon (om det nu är en sån) ser de ju ut att ha använt ordentligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

20060928_212630_Karlstad5.jpg

 

Bilen främst är min som sedan blev flakbilen som Trond nu äger. Nästa bil är Bäcks. När den var fin. PDT_Armataz_02_07.gif Det är alltså den som har mittmonterad hytt numera, tillsammans med "flak" tillskuret av botten på en gammel oljetank... Men han har roligt, grabben!

 

Tråden http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=48 skrev jag efter auktionen i Karlstad våren 2006. På bilden ovan ser ni också ett annat bekant ansikte från Borås. Andreförare i Rikkinens ("pv-jeep") TGB1111. Det är han som hanterar "perrrrrrrrkele" på några filmsnuttar från Ränneslätt i midsomras, ligger väl nån på youtube har jag för mig.

 

EDIT: Jag tror bestämt den gode Bäck skymtar genom vindrutan precis där skylten med utropsnumret hänger.
ErikC3042008-08-25 13:23:09
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skogsvild
Rykten säger att oljetanksbilen snart byggs om till något annat att tävla med.

 

Den ska väl bli en spindel som inte är så ovanligt nu eller har jag fel??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...