Gå till innehåll

Byta rutor i dörrarna


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Hej någon som har erfarenhet av att byta de skutbara rutorna på fram dörrarna ?

Har en uppsätning dörrar som har samma färg som övriga valpen, Bara ett litet problem på förarsidan har de tryckt i en hemma gjord ruta, skulle gärna vilja ha på de dörrarna och ta en orginal ruta från de som sitter på nu.

 

Men jag har inte lyckats klura ut hur jag får loss rutorna eller ramarna som de sitter i.

Ser ut som de lär kapas vid fönsterbågen och sedan svetsas i hop igen PDT_Armataz_02_12.gif Men det borde ju rimligtvis finnas ett (normalt ) sätt att byta rutor utan att kapa och svetsa.

 

Någon som provat och lyckats byta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Sitter skruvarna gömda under något ? då jag ej hittar varken skruvar dålda täckbrickor eller något som tyder på att det sitter skruvar där eller suttit skruvar skall jag börja försöka få upp aluminiumlisten med mejsel och lite våld, ser någon slags kitt/tätningsmassa mellan upp aluminiumlisten och själva metallen på dörren, antar att det är vad som håller listen på plats PDT_Armataz_02_12.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minns jag rätt gjorde man så här sköt bort båda rutorna på ena sidan, lossade sen glidlisten och jocksade lös den helt sen gick rutorna att haka ur, under glidlisten sitter skruv för alulisten och dessa hade juster möjligheter, sätter du nytt så får du sätta ihop och justera några gånger innan allt blir perfekt.   glasen i min beställdes slipade och klara i laminat och då går toning att välja dessa kostade inte mycket.  spårlisten finns på metervara köptes hos samma klasmästare tror den låg på 60-100:- metern  skillnaden med allt nytt blir stor.

 

OM DU BARA SKA BYTA RUTOR BEHÖVS INTE ALULISTEN LOSSAS.
eile2008-08-27 16:10:39
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...