Gå till innehåll

BROMSPROBLEM VALP


Gäst kohlstad1

Rekommendera Poster

Gäst kohlstad1

Hallå...

 

Har fått lite bromsproblem på valpen,,,när jag kör lite längre sträckor så lägger sig bakbromsarna på,,,är det nån som haft liknande problem och har några tips innan man börjar ta isär....,,mvh Anders
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

HMMM på baksidan på trumman sitter en hylsa med 9/16 fattning i denna hylsa ser det ut som det sitter en gängad sprint detta borde vara en justering,,,,är det den smala skruven inuti eller är det hela hylsan man ska skruva på??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är smala 1/4"-skruven inuti som man ska vrida på, 9/16"-muttern är låsning.

Man måste hålla i den lilla när man justerat till rätt spel och drar den stora muttern, annars åker lilla med runt.

Kolla i manualen åt vilket håll man ska dra justerskruven.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

Jag funderade på att det var så det var,,men det sitter nog ganska så hoprostat får elda lite med gasen så lossnar det nog;;;;

 

Jo Bjurbäcken vore ju lite kul har aldrig varit på nån sån träff men av bilderna här att döma verkar ni ha kul på träffarna men den helgen var ju uppbokad med annatPDT_Armataz_02_42.gif,,,,,,,,,,Anders
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Justerade mina i går men jag fick dubbel trampa i bland för att få broms.(fixat nu) och då justerings skruven är rund, men ej centrerade så kan man vrida den lilla skruven åt båda hållen . Lyft upp ett hjul i taget och lossa först på den stora, fick på en 14 mm fast nyckel på mina. håll fast mitten mutter (justerskruven) och lossa på lås muttern den yttre (gängad vanlig högergäng) när du fått loss den vrid den samtidigt som du rör på hjulet fram och tillbaka. när du hör att det börjar skrapa i mot eller känner att det går lite trögt att vrida hjulet har du bra justering håll kvar den lillla i mitten och dra åt den yttre lås muttern.

 

Verkar skumt att de lägger sej på, vanligtvis så brukar just problemet med dubbel tramp uppstå efter ett tag, vart efter backarna nöts ner,  Inte att de blir mer ut justerade PDT_Armataz_02_12.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att dina bromsar ligger på. Om du kör en runda ska inte bromsarna bli varma. Om dom blir varma så utvidgas bromsvätskan och då ligger bromsarna på mer. Har varit med om detta på en Sugga, det blev fyra bromsspår i gruset vid sidan av E4an utanför Skillingaryd. Det rök om hjulen.  Polisen körde förbi och glodde när vi justerade bromsarna. Vi körde från Rydaholm till Malmköping, MFHF-träff. Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

Bromsarna ligger inte på när jag lyfter upp bilen okörd men när jag kör ett tag så blir trummorna och även fälgarna varma så nåt galet är det har inte haft tid att kolla det än då vi i Lördags var ute på heldagsturne med den och ville inte riva isär före (då gick det bra för det ÖSREGNA så det kylde ganska bra)..Ska prova att byta bromsslangen och bromsoljan och ta av trumman och kolla cylindrarna........Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...