Gå till innehåll

Ny design på www.terrangbil.net är lanserad


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Om du kommer dig direkt in till forumet, så bör du ta dig en tur ut till www.terrangbil.net

och få med dig den nya versionen av sajten.

 

Sedan vi lanserade Terrängbil.net i 2006, så har vi kört med den samma designen. Nu är det ju inte

nödvändigt att ändra ett konsept som fungerar, men allt eftersom tiden går, kommer man på nya

idér och saker man ingetligen skulle ha gjort annorlunda.

 

Den nya designen lyfter fram många elementer som statistiken visar att folk klickar på. Dessa är

plasserade på toppen av sidan och till höger om "logon". Att web-butiken har hamnat här, är för

att öka fokusen på hur finansieringen av sajten går till.

 

På ett par platser ligger det "Annonser" Dessa skall inte användas till att promotera kommersiella

annonser, utan mer som platser där Terrängbil.net kan lägga ut viktiga information, eller promotera

nya tjänster/funktioner för er som besöker sajten.

 

Jag har försökt ta vara på det goda från den tidigare versionen, och samtidigt förnya en smula.

 

Vi som arbetar med Terrängbil.net hoppas att den nya versionen faller i smak. Det kommer att

snickras vidare under hösten, och mindre justeringar kommer att göras.

 

Rent tekniskt:

Den nya designen har blivit grundligt testad i dom flesta versionerna av Internet Explorer, Apple Safari och Mozilla FireFox.

 

 

 

Andreas.E2008-09-10 15:36:49

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fräscht! PDT_Armataz_02_02.gif

 

Men 'publicera' stavas med 'c'. Likaså 'producera'. På svenska.

 

 

Edit: nu ser jag så många ord att vi kan glömma det. Det är helt enkelt skandinaviska och inte svenska som är språket på Terrangbil.net. (Ex. runt, skandinavien, reportage) 
petewedi2008-09-10 17:03:33
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Fräscht! PDT_Armataz_02_02.gif

 

Men 'publicera' stavas med 'c'. Likaså 'producera'. På svenska.

 

 

Edit: nu ser jag så många ord att vi kan glömma det. Det är helt enkelt skandinaviska och inte svenska som är språket på Terrangbil.net. (Ex. runt' date=' skandinavien, reportage) 
[/quote']

 

Så kan det fort gå när man flyttat till Norge för 11år sedan. Jag skall gå igenom texterna och rätta det som jag kan hitta. Så skall vi säkert få en av våra "Svenska" Admin´s till att läsa igenom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så kan det fort gå när man flyttat till Norge för 11år sedan. Jag skall gå igenom texterna och rätta det som jag kan hitta. Så skall vi säkert få en av våra "Svenska" Admin´s till att läsa igenom.

 

Tycker det är coolt med lite Skandinavisk touch över forumet!

 

PDT_Armataz_02_41.gif /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så kan det fort gå när man flyttat till Norge för 11år sedan. Jag skall gå igenom texterna och rätta det som jag kan hitta. Så skall vi säkert få en av våra "Svenska" Admin´s till att läsa igenom.

 

Jag förstår mycket väl Andreas. Jag har en kompis' date=' som också heter Andreas, som bodde i norra Norge 96-98 och han har fortfarande en del av det kvar. [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_03.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Fint som bara den!PDT_Armataz_02_44.gif

Bara en synpunkt:Flikarna med fakta' date='artiklar och info om tgb.net kan va lite irriterande att dom öppnas när man för pekaren över dom.[/quote']

 

Detta är en enkel inställning i ett script, så det kan ändras i morgon tidigt. Ville bara testa denna varianten först. PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen Andreas,

 

 

 

känns fräscht! Men ... jag är färgblind och kan inte se skillnad på rött, grönt och brunt. Så det är nästan omöjligt att se vad som står (rött på grön bakgrund) i inläggslistan från forumet på förstasidan. Om textfärgen skulle ändras till mer gulaktig så skulle det gå mycket bättre att läsa. Jag tror rent statistisk att det är fler än jag som har problem med textfärgen, borde vara ca 10% av forumanvändarna.

 

 

 

Tack på förhand

 

 

 

Klas_B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Toppen Andreas' date='

 

 

 

känns fräscht! Men ... jag är färgblind och kan inte se skillnad på rött, grönt och brunt. Så det är nästan omöjligt att se vad som står (rött på grön bakgrund) i inläggslistan från forumet på förstasidan. Om textfärgen skulle ändras till mer gulaktig så skulle det gå mycket bättre att läsa. Jag tror rent statistisk att det är fler än jag som har problem med textfärgen, borde vara ca 10% av forumanvändarna.

 

 

 

Tack på förhand

 

 

 

Klas_B[/quote']

 

Bra tips Klas PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...