Gå till innehåll

Växellådamontering?


Gäst loop

Rekommendera Poster

Detta kan nog våran 202 spesialist Eile svara bäst på PDT_Armataz_02_39.gif.

Men jag har då för mej att den sitter lod och våg rätt, men som tidigare skrivet den är lite vriden åt höger om jag ej misstar mej PDT_Armataz_02_12.gif

Utgår från det då man tydligen skall överfylla lådan och påfyllningarna sitter på höger sida PDT_Armataz_02_38.gif på Gammel valpen 903/902

även på bandvagnar med samma förelningslåda PDT_Armataz_02_36.gif har starkt för mej att när jag hjälpte en kille att byta växel lådor så tog han fram en helt ny fördelnings låda som skulle vara till bandvagn, men så helt lika ut som valp fördelningslådan, ända skillnaden där var att det var koniska lager på den så de var justerbara på axeln som håller dreven på plats i fördelnings lådan. PDT_Armataz_02_30.gif

Tyvärr håller han ej till här på forumet utan på gestrike offroad så han kan ej svara på frågan här heller.

Vi får lita på att Eile skriver hur det ligger till egentligen PDT_Armataz_02_02.gif

 

Rubriken växellådsdemontering ? är du i farten att byta lådor eller renovera, bara nyfiken PDT_Armataz_02_39.gif

Mvh H.Hansen

 

H.Hansen2008-09-20 07:45:34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skanna0007_komp.jpg

 

fd_51_komp.JPG

 

nytt hål för oljepåfyllning borras i lösa locket det ovanför handbromskölden gör man inte det så lutas bilen  istället åt vänster kraftigt och olja påfylls eller så gör man som på utombordmotorer när man byter drevolja.

 

kardan för fördelåda dvs den lilla lådan vid tanken går genom kraftiga balken som är vaccumtank och sen går en kardan till tillbaka genom vacumtanken till vinchen. För att inte kardan för bakaxel ska träffa mitt i balken så lutade man lådan så mycket att den gick fritt under balken.

 

När man bygger lådor eller byter motorer i 202 blir det att schimsa till fästena lite vart efter eftersom hålen för kardanerna inte har mer än 5 mm spel samt går i v vinkel, eller så struntar man i vinch eller bygger om vacummbalken. min  har alla kradaner på rätt ställe även vacumtanken är intakt men peugots lösa mindre vacumtank är den jag har inkopplad.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...