Gäst loop Postad 19 September , 2008 Rapport Share Postad 19 September , 2008 Sitter växellådan snett i en C202? Och varför i såfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 19 September , 2008 Rapport Share Postad 19 September , 2008 inte snett men vriden pga av platsbrist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst loop Postad 20 September , 2008 Rapport Share Postad 20 September , 2008 Hur sitter den i förhållande till motorn? Lodrätt eller med en liten lutning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 20 September , 2008 Rapport Share Postad 20 September , 2008 Detta kan nog våran 202 spesialist Eile svara bäst på . Men jag har då för mej att den sitter lod och våg rätt, men som tidigare skrivet den är lite vriden åt höger om jag ej misstar mej Utgår från det då man tydligen skall överfylla lådan och påfyllningarna sitter på höger sida på Gammel valpen 903/902 även på bandvagnar med samma förelningslåda har starkt för mej att när jag hjälpte en kille att byta växel lådor så tog han fram en helt ny fördelnings låda som skulle vara till bandvagn, men så helt lika ut som valp fördelningslådan, ända skillnaden där var att det var koniska lager på den så de var justerbara på axeln som håller dreven på plats i fördelnings lådan. Tyvärr håller han ej till här på forumet utan på gestrike offroad så han kan ej svara på frågan här heller. Vi får lita på att Eile skriver hur det ligger till egentligen Rubriken växellådsdemontering ? är du i farten att byta lådor eller renovera, bara nyfiken Mvh H.Hansen H.Hansen2008-09-20 07:45:34 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 20 September , 2008 Rapport Share Postad 20 September , 2008 nytt hål för oljepåfyllning borras i lösa locket det ovanför handbromskölden gör man inte det så lutas bilen istället åt vänster kraftigt och olja påfylls eller så gör man som på utombordmotorer när man byter drevolja. kardan för fördelåda dvs den lilla lådan vid tanken går genom kraftiga balken som är vaccumtank och sen går en kardan till tillbaka genom vacumtanken till vinchen. För att inte kardan för bakaxel ska träffa mitt i balken så lutade man lådan så mycket att den gick fritt under balken. När man bygger lådor eller byter motorer i 202 blir det att schimsa till fästena lite vart efter eftersom hålen för kardanerna inte har mer än 5 mm spel samt går i v vinkel, eller så struntar man i vinch eller bygger om vacummbalken. min har alla kradaner på rätt ställe även vacumtanken är intakt men peugots lösa mindre vacumtank är den jag har inkopplad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.