Gå till innehåll

Verktyg?


Gäst Larsson 5406

Rekommendera Poster

Gäst Larsson 5406

Hej!

 

 

 

Jag sitter och tittar på Tillbehörslistan till min 903. Listan är daterad från 71 och bilen en 63:a.

 

 

 

Jag har fått tag på sladdlampan som tillhör bilen med påse med röd huva till och nu undrar jag var de skall placeras. På kortet hänvisas till en position A Fack H Framstol....jag letar runt höger framstol och hittar inget fack. Bakom stolen finns det en galonväska med fordonsboken och bakom V Framstol finns det en plåtlåda för verktyg, den har placeringskod E.

 

 

 

Enligt listan skall även Dunkslang 20 l, fettspruta, hylsgrepp med vridpinne, penhammare och till sist även sladdlampan lagras där.

 

 

 

Mvh Tomas L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min valp, också från 1963, så sitter det några klämmor på höger framdörr. Men det verkar inte troligt att det skall sitta en fettspruta och och dunkslang där. Jag tippar på utrymmet under galonväskan bakom ryggstödet på höger framstol. Var fick du tag på sladdlampan förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Larsson 5406

Hej och tack för hjälpen angående det lilla fästet på dörren.

 

 

 

Lampan köpte jag genom en annons MFHF hemsida.

 

 

 

Var finns position A /H Framstol...? Spänningen stiger...Kan det ha varit någon lös verktygslåda, tips från Beau. Med tanke på antalet saker så kräver det utrymme.

 

 

 

Intressant angående den lilla skylten. Måttuppgifter samt vilken text eller enbart vit?

 

 

 

Mvh Tomas L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den finns som vit och med text som tross. vakt . som här kok mm mm . Klamman  mellan rutorna ska den sitta när den användes  typ tgb 11 . 939 mm.  Men den använs inte längre. Har hittat dom i gamla utrustnings lådor till militär bilar mvh thomas   ps. Den här typen har ingen  klamma.....PDT_Armataz_02_08.gif

kok.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Larsson 5406

Hej!

 

 

 

Mycket spännande...någon som har en dylik och vill lätta på den..?

 

Eller har måtten så jag kan tillverka denna skylt..

 

 

 

 

 

 

 

Mvh Tomas L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...