Gå till innehåll

Bild på BV202 på snö.


Gäst monkysa

Rekommendera Poster

Gäst monkysa

Hej.

 

Det är såhär att jag ska göra ett projekt i skolan om ett fordon, och eftersom man är entusiast så blev det en Bandvagn 202. Och eftersom den har så lågt marktryck, ville jag med en bild visa det för dom som kanske inte förstår sej på siffror i klassen. Den enda haken är att jag inte har en sådan bild. Jag har kollat på Internet efter en bild som jag har för mej att jag sett förut, då en person på skidor står jämte en BV 202 uppe på snön. Så om någon sitter på en bild på en BV på snö, så vore jag tacksam om jag kunde få ta del av den. PDT_Armataz_02_02.gif 

 

//Alex
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Dessa kanske du redan har sett men om inte så:

Jo' date=' dom hade jag redan.. men tack endå.

 

Här kommer bilder på det jag tror du är ute efter.

Kommer från BMs reklamfilm om BV202.

Dessutom en naturskadekalkylator' date=' från Beltevognskolen.

 

[img']uploads/685/Marktryck_1.jpg[/img]

 

Marktryck_2.jpg

 

Marktryck_3.jpg

 

Naturskadekalkylator.zip

 

Ja, nu börjar det likna något.  Har du förresten en sida om BV202 --> http://www.bv202.se/  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotted a BV206 on Dutch television today, in a series about Canadian/Alaskan ice-road drivers....the BV206 was used for ice-road inspections, towing a ground-radar, to measure ice-thickness....:))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hojhoj,

 

 

 

satt och kollade lite på bilder som jag tog i mars 2006 när jag var på bandvagnsträff i gränslandet mellan Dalarna och Hälsingland.... Flest BV-202:or, men även några Studsar...

 

 

 

DSC00525_sm.JPG

 

 

 

DSC00574_sm.JPG

 

 

 

DSC00583_sm.JPG

 

 

 

DSC00588_sm.JPG

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Lite off topik Klas Har du fart på din bandvagn,

Å har du sett att det står två som stått länge nu vid äventyrarna i Högbo till salu, undrar vad de skall ha för dem ?,

Har för mej att den ena är en BV-202

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix. Min bandare skall påbörjas med montering nu när jag är klar med Myrmonstret. Ska vara pappaleding efter nyår, och då räknar jag med att dottern hjälper till i garaget... Äventyrarna har sina båda vagnar till salu, så det stämmer. Men jag har hjälp dom med lite råd för att repearera den större vagnen, det är kylproblem på den...

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fina bilder - Klas. Jag var tvungen att bli member så att ingen tror

att jag har dött. Men flyttat till sydvästra Finland - det har jag. Och

håller på att tillfriskna från besvärlig och långvarig sjukdom. Så det

finns hopp om liv trots allt PDT_Armataz_02_03.gif.

 

Egil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa
PPPPPsssssstttt!!!  Alex' date=' jag har precis fotograferat av en massa dokument till BV202, tror jag får lagt ut det ikväll. [/quote']

 

*dregel* PDT_Armataz_02_02.gif PDT_Armataz_02_05.gif Nu är det kväll. Måste kolla om jag hittar något PDT_Armataz_02_32.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa
Blir nog inte i kväll... varit för mycket annat jobb' date=' men skall försöka få det fixat i morgon[/quote']

 

okPDT_Armataz_02_02.gif För min del så är det inte jättebråttom. ska va klar med projektet v.4 PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...