Gäst qsecofr Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Hej på Er, Är det så att ingen C202 har diffspärr i bakaxeln? Finns det någon här som kör terräng med en C202 och kan jämföra terrängegenskaperna med en 903:a, är det stor skillnad? /henrik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Fjolle303 Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Just det precis,hadde en kompis me c202,inget spær i axlen,men det ka vel eftermonteras. Just axlerne på 202`eren er inte den bedste kvalitet, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2008 det där med axlarna är avhandlat tidigare och 202 är inte svagare däremot är det större utväxling samt crackhylsa istället för schims. sen är ju 202 motorstarkare, bättre fd låda samt orginal winch, rejält mycket högre topp och march hastighet, mm 202 är mer en alround bil sv valpen rent terrängbil. ska du bara åka i skogen handla sv valp billigare och betydligt enklare att skruva. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Mullemeck Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Hej, någon som vet var man enklast får tag i slavcylinder till en c202:a ?? Om det möjligen satt likadan på någon volvo personbil ?tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 nix ingen på personbilar som passar 202 utan du åker på lite modifiering. varför inte horna till den gamla och byt packning. Minns jag rätt är det en fag och titta på tyska bilar ev lätta lastbilar kan finns där annars kan bromsfirmorna ev ha katalog och se vilka som stämmer in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Egil Postad 25 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2008 Slavcylinder har avhandlats på tidigare forum - den är klassad som krigsmaterial och säljes inte av Volvo (konstigt - då c202 aldrig varit i lumpen i Sverige). På min svenskbyggda 902-a honade jag cylindern själv (försiktigt, försiktigt) och det blev bra. C202-an är rostbenägen, i synnerhet i skarven mellan "flakkanter" och överbyggnad. Enl. uppgift ingår i bilen en hel del rysktillverkade komponenter, vilket förstås kan försvåra reservdelstillgången. Ett tips: Om du i Sverige på Volvo råkar ut för "krigsklassade komponenter" så försök med Volvo i Finland. Dom är inte så krigiska. Jag vet en kompis som handlade delar via Finland - adresser skall gå att googla sig till Hare bra Egil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Egil Postad 25 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2008 "orginal winch", Vad är det för fördel jämfört med de svenskbyggda vinscharna? Vinschen på min 902-a är hur bra som helst. Egil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 25 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2008 202 var orginalutrustad med vinch- på sv valpen inte lika vanligt- därför brukar man kunna räkna med att få en vinch påköpet vilket är en fördel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.