Gå till innehåll

Fråga om däckstorlek?


Gäst jim123

Rekommendera Poster

Hej jag har en valp-63 och undrar hur stora däck i tum och hur breda i tum som passar på original fälg?

 

har funderat på mudzilla däck någon som testat dessa ??

 

tacksam för svar mvh jimmy..............PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

Hej Jimmy

 

Jag kör med Mudzilla 33-12,5-16 dom funkar mycket bra i terrängen men kanske ingen höjdare vad gäller landsväg,kan tänka mig att dom slits ganska fort om man kör mycke landsväg..Däremot tycker jag att 33:or är lite för små skulle ha köpt minst 35:or men då kan det nog ta i lite när du svänger fullt..Vad gäller originalfälgarna vet jag inte då jag kör med cromefälgar...Men satsa på minst 35:or på höjden.................mvh Anders
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja är det inte så att original 280/85-16 är nära 35

34,5 tar jag fram ur mitt dåliga minne att jag har läst/hört. (Kan ju snart kolla det om det behövs, men säker rättar någon mej om jag är helt ute och cyklar)

Då jag har tagit bort mina genomslags  gummin fram så syns det på ramen att de tar i emellanåt antagligen vid maxflex och sidolut.

Skulle tro att du kan lägga på 36 och klara dej utan större bekymmer. på original fälgarna

Vet att det är en här som har 38,5 liggandes hemma och väntar på att fälgarna skall breddas och sedan skall de på PDT_Armataz_02_32.gif

Hoppas vi får se foton på det snart och lite uppgifter på hur de fungerar å beter sej på olika underlag, samt styrförmåga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...