Gå till innehåll

Växelåda


Gäst 666Racing

Rekommendera Poster

Gäst 666Racing

Lådan från 303an har ju lägre utväxling så därför tänkte jag sätta en sådan på valpen för att den inte ska gå så fort på lågettan å esutom råmed sig bättre.

 Passar en m45 på valpen fördelningslåda då ? den har ju 3,71-1 istället för 3,13-1.

Eller har någon en annan lösning på hur man ska få den lägre växlad ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 666Racing

Portalaxlar är ju en lösning men som sakt men en dyr sådan. dessutom så är väl portalaxlarna väldigt mycke tyngre än orginal eller ?

 

 

Är det inte 202ans axlar som håller dåligt eller ha jag fått de om bakfoten ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni egen erfarenhet av axlarna från 202an? Vad är skillnaden på Valp och 202ans axel? Lr är de bara vad ni hört?

 

 

 

Är inte fördelningslådan på 202an sämre än på 11-13 bilarna? smiley16.gifsmiley16.gifsmiley16.gifsmiley16.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo! Jag vet ATT de är samma lådor. Samt att jag VET att det bara är några små skillnader mellan 202ans och Valpens axlar.

 

 

 

Men endel 202ors lådor har ju rasat. Och de beror ju på att fördelnings lådan lutar åt fel håll. Så att oljenivån blir förlite.

 

 

 

Jag vet allt detta redan. Men kan inte förstå varför många pratar illa om 202ans axel. För att dom har "hört" att den är sämre. Men finns de egna erfarenheter alt studier. Ska se om jag inte kan skicka iväg lite saker från dom olika axlarna för kontroll av matrealets hårdhet. Har en firma här i stan som har mätutrustning. Känner ju några som jobbar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har inga siffror i huvudet på utväxlingarna. Men gjort tabben med att monterat en 202 axel på min valp. Utan att kolla utv. Vet att de skiljer sej på bult diametern åt något håll på kronhjulet. Sen är det främre lagret som är olika diametrar. Men det passar i båda axlarna. Men inte på pinjongen utan att svarva till en tunn bussning. 202 ans pinjong har en annan typ av medbringare för knutkorset. Man får använda sej av en medbringare från en tex Volvo 240 till kardanen. Samma knutkors som på valp. Sen är det skillnad på bromssköldarna. Där är det bland annat bulthålen diameter på axelröret som skiljer. Liten skillnad på offsetet på sköldarna. Men det är inga problem med att få ihop delarna genom att borra upp några tiondelar på benämda hål. Utan skada. Men det som är viktigast är att mäta upp alla spel å anteckna dom å kontrolera med angivna mått. Ev justera före montering.

 

 

 

Ja typ på detta sätt funkar det. Har ni flera funderingar frågor. Så har jag nog svar.

 

 

 

mvh/putte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...