Gäst 666Racing Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Passar växelåda från en C303 på urvalpens fördelningslåda ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 NEJ! Inte utan massa arbete. Om de ens går då. Lättare att lete reda på en 202 -11-13 fördelningslåda. Varför denna fundering? Nyfiken...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst 666Racing Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Lådan från 303an har ju lägre utväxling så därför tänkte jag sätta en sådan på valpen för att den inte ska gå så fort på lågettan å esutom råmed sig bättre. Passar en m45 på valpen fördelningslåda då ? den har ju 3,71-1 istället för 3,13-1. Eller har någon en annan lösning på hur man ska få den lägre växlad ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Portalaxlar är dyrt och förmodligen mycket jobb att få dit, men 20-bilens är växlade över 7:1 så då kryper hastigheten ner lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Montera utväxlingen från en 202as axlar. Lite pill men de går. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst 666Racing Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Portalaxlar är ju en lösning men som sakt men en dyr sådan. dessutom så är väl portalaxlarna väldigt mycke tyngre än orginal eller ? Är det inte 202ans axlar som håller dåligt eller ha jag fått de om bakfoten ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 axlarna är det som går sönder på 202'an ja... (Är sällan nåt annat hinner gå sönder före) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 Har ni egen erfarenhet av axlarna från 202an? Vad är skillnaden på Valp och 202ans axel? Lr är de bara vad ni hört? Är inte fördelningslådan på 202an sämre än på 11-13 bilarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 fördelningslådan på c202 är FD51 och den är samma till c303, skillnaden är lutningen i montering Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 Jo! Jag vet ATT de är samma lådor. Samt att jag VET att det bara är några små skillnader mellan 202ans och Valpens axlar. Men endel 202ors lådor har ju rasat. Och de beror ju på att fördelnings lådan lutar åt fel håll. Så att oljenivån blir förlite. Jag vet allt detta redan. Men kan inte förstå varför många pratar illa om 202ans axel. För att dom har "hört" att den är sämre. Men finns de egna erfarenheter alt studier. Ska se om jag inte kan skicka iväg lite saker från dom olika axlarna för kontroll av matrealets hårdhet. Har en firma här i stan som har mätutrustning. Känner ju några som jobbar där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst 666Racing Postad 9 December , 2006 Rapport Share Postad 9 December , 2006 Montera utväxlingen från en 202as axlar. Lite pill men de går. Hur mycke pill ? och vad skilljer ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 9 December , 2006 Rapport Share Postad 9 December , 2006 vad har 202 axeln för utväxling? har för mig att den är betydligt högre växlad än 903 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 9 December , 2006 Rapport Share Postad 9 December , 2006 Har inga siffror i huvudet på utväxlingarna. Men gjort tabben med att monterat en 202 axel på min valp. Utan att kolla utv. Vet att de skiljer sej på bult diametern åt något håll på kronhjulet. Sen är det främre lagret som är olika diametrar. Men det passar i båda axlarna. Men inte på pinjongen utan att svarva till en tunn bussning. 202 ans pinjong har en annan typ av medbringare för knutkorset. Man får använda sej av en medbringare från en tex Volvo 240 till kardanen. Samma knutkors som på valp. Sen är det skillnad på bromssköldarna. Där är det bland annat bulthålen diameter på axelröret som skiljer. Liten skillnad på offsetet på sköldarna. Men det är inga problem med att få ihop delarna genom att borra upp några tiondelar på benämda hål. Utan skada. Men det som är viktigast är att mäta upp alla spel å anteckna dom å kontrolera med angivna mått. Ev justera före montering. Ja typ på detta sätt funkar det. Har ni flera funderingar frågor. Så har jag nog svar. mvh/putte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.