Gå till innehåll

försäkringar?


Gäst grym

Rekommendera Poster

efter att förra valpforumet jag var på tynade bort så har jag varit ganska inakktiv tills jag av slumpens skördar hittade hit

 

har en 3314 och jag har den som bruksfordon, men jag tycker försäkringarna har blivit hutlöst dyrt för en veteranare man kör några mil per år med

det är inte längesedan det var en bra bit under 1000kr och nu ville dom ha 2059 kr från folksam, jag kommer försöka ringa runt till en del försäkringsnasare och kolla om man kan hitta någon billigare

 

men jag kollar hur ni har det i den frågan och frågar även efter lämpliga försäkringsbolag som kan tänkas vara billiga?

 

och för den delen, finns det inga med mindre körsträckor än 1000mil per år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hel på TH, några veckor före årsförfallo ringde en säljare o undrade om jag verkligen körde 1000mil om året- vilket jag ju inte gör.

Då fick jag TILLBAKA RETROAKTIVT !

 

Panikförsäkringen på LF var ca samma belopp,fast halvår då...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jämföra försäkringar/bolag så skulle jag teckna trafikförsökring på cherokee:n.TH skulle ha 4800:-/helår pga den "höga olycksstatistiken" på dessa bilar.........LF skulle bara ha 2800:-/helår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo försäkringspremierna har stigit kraftigt sista året. Det beror på att regeringen har lagt skatt eller moms på försäkringen. Fick inbetalningskort från Trygg Hansa nyligen och nu vill dom ha 409:- per helår för min Valp. Det är bara att bita i det sura äpplet och betala. Dom andra är inte billigare. Trygg Hansa beklagade höjningen och sa att det inte var deras fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

Kör försäkring genom ett Fordonsmuseum och Folksam pröjsar 438:- helår helförsäkring men då ska den ju i och för sig besiktigas av klubben och vara ganska original...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...