Gå till innehåll

Växellåda ZF BV202


Gäst T24x4

Rekommendera Poster

Håller på att renovera en ZF låda i min BV202NF.

Tänkte lägga ut Lager NR till er så att ni kan köpa lagren före ni river eran låda.

Skriver enligt följande

Ytterdiameter X Innerdiameter X Bredd

 

Huvudstock bakre lager

90x40x20 SKF: 30308 1st

72x30x23 SKF: 32306 1st

 

Bottenstock

62x30x14 SKF: 30206A 2st

 

Lager till ingående axel.

72x30x19 SKF 305604B Inre lagerbana var delad på min och jag hittade inte numret på momentums web sida. Man jag hittade en slaktad M46 som låg bredvid mig och där satt ett FAG lager med samma mått och dimension NR: 530265 kan kanske vara ett alternativt nummer eller den enkla vägen kanske är på http://www.cvi-automotive.se/webshop/

11145 Lager, ing. axel, M30/M40/M41

 

Nålrullager bakom främre ingående axel

35x23x16 såg igen beteckning på den och på momentum websida hitta jag igen i rätt dimension.

Timken har 2 st med beteckningen K23x35x16H.ZB2 och K23x35x16.2H.

Ska ringa och höra vad som skiljer dom åt i morgon.

 

Orsaken till renoveringen är ett lagerljud som får M47:ans missljud i Volvos 240 serie att att låta som en elbil. Kan bara spekulera i olika felorsaker. Lådan har kanske gått torr någon gång. Ett annat fel som jag hittade var att det fanns ett veck på slangen till oljepumpenPDT_Armataz_02_06.gif

Kan vara så att oljan har gått varm efter som den inte har haft möjlighet att cirkulera tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Gäst laukermarcus

Hej,

 

Är det någon som kan svara på om fördelningslådan är identisk till sitt yttre mellan NF1 och vanliga BVn? Som jag förstår så skiljer sig utväxlingen något.

 

Jag ska nämligen köpa en växellåda och vill veta säkert att den passar till min som har M42.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...