Gå till innehåll

Projekt: Fotovalpen


Gäst Teddan

Rekommendera Poster

Själv har jag blivit MYCKET inspirerad av allas bygg/projekt trådar.

Så nu hoppar jag på trenden och styr upp en egen projekttråd....

Jag har redan gjort en heldel sen jag köpte bilen men jag återkommer till det senare. Jag börjar med dagens projekt:  Carling Rocker Switches i en Mud Pod. 

Jag har kommit på en del saker som jag vill utrusta bilen med och instrumentpanelen i 903:an har helt enkelt inte plats för ens det antalet vippströmställare som jag behöver.

IMG_0018.jpg

IMG_0025.jpg

IMG_0032.jpg

Kan verkligen rekommendera grejorna! Strömbrytarna kommer i en heldel utformningar. 

Mina val: 
WINCH - Momentary/Off/Momentary (Håller jag in uppåt så dra winchen. Håller jag ned åt så släpper den lina)

HORN - Momentary/Off/Momentary (eftersom jag kommer att ha 2 typer av horn)

LIGHTBAR - Off/On  (till min 52" LED ramp)

ISOLATE - Off/On  (sätter jag på denna så blir alla extraljus kopplade till helljus fotknappen på golvet)

1 + 2 - Off/On/On (position 1 är kopplade till mina rektangulära extraljus och position 2 kopplar in mina stora runda fjärrljus så dem lyser tillsammans med position 1)

REVERSE - Off/On (LED belysningen bakom bilen tex för när jag backar)

SEARCH - Off/On/On (position 1 är till LED flodljusen på vänstersidan och position 2 kopplar LED flodljusen på högersidan så dem lyser tillsammans med position 1)

ROCK - Off/On (LED belysningen under bilen för att se farorna under bilen när det är mörkt ute)

MAP - Off/On  (små svaga LED dioder i hyttens tak för att ge ett sken för att kunna se under färd)

INT - Off/On (bilens original takbelysning båda i hytten och i lastutrymmet) 

AUX - Off/On (extra 12v uttag i lastutrymmet)

Varje brytare har en grön och en röd diod så om man vill ha grönt/rött som lyser i ikonrutan så är det bara att vända på knappen och koppla på ett visst sätt på baksidan. I den andra bilden lyser det lite grönt ovanför "Reverse, Rock & Map" det visar att just dem tre lampor är tända...

Ljuddämpning/isolering blir det i taket med masonit sen men tills dess så kan jag leka med placeringen av MudPoden utan att förstöra nya taket.

Teddan2008-11-14 21:32:23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...