Gå till innehåll

Tuna Gästrikeoffroad 2/12


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Jag har varit medlem hos grabbarna i ca 8 månader men aldrig tidigare varit ner till sandviken den första lördagen i månaden då övnings omerodet är öppet, inte för att jag har långt dit men jag har inte tyckt att min valp var i sådant skick att det var något att våga visa sej där medsmiley9.gif. Men nu börjar den att se ut som en valp och jag har skapliga däck, så fort jag har den körbar igen så blir det garanterat ett besök smiley1.gif. Så nu när jag står med en del timmar skruvandes kvar tyckte jag att det behövdes lite pepping för att motivationen skulle stiga några hack, så jag la in en förfrågan om att få åka med någon av grabbarna på hemsidan, och det visade sej inte vara något problem det var fler som erbjöd sej att inta pasagrar stolen, men jag tog möjigheten att få åka 13 bil med Klas_B smiley20.gif som jag har träffat tidigare och haft endel valpgrejjor affärer med, så jag laddade ryggan med kaffe och mackor lånade ut hunden och infann mej runt 10 tiden då det skulle börja åkas,

 

20061203_120324_2.JPG

 

det kom 6 st fordon 2 st willys 2 st valpar 1 zuzuki ock Klas i 13 bilen.

 

20061203_120349_4.JPG

 

20061203_120531_12.JPG

 

efter lite snack kom vi iväg som sagt det var inte bara lek som gälde utan vi skulle ta hand om en del träd som bäst ner och försöka få till en bro över ett dike som hadde satt en del fordon i sitt grepp på sistone bland annat en huddig traktror grävare som hadde försök att ta sej dit och lägga i betongtrummor men misslyckades och satte ner hela hjulen bak innan han gav upp och krafsade sej därifrån.men vi började att ta hand om träden som kunde komma till användning i diket senare. Efter några stopp för sågning stannade vi i mitten av skogen och grabbarna började leka som barn,

 

20061203_120555_15.JPG

 

 det var en syn att se hur dom for omkring

 

20061203_120641_17.JPG

 

och ett utmätkt tillfälle för oss som hadde kameran med att fylla minneskorten smiley4.gif .

 

20061203_120810_39.JPG

 

jag lär säga att 13 bilen var smidigare än jag trott med rätt förare den hadde inga problem att slingra sej runt på stigen som brabbarna framför skapade under tiden vi körde.

 

20061203_120828_43.JPG

 

vist provade Klas natligtvis en alternativ väg som de andra skulle haft problem med

 

20061203_120900_51.JPG

 

men för en 13 bil med någon som kunde ratta den behövdes diffen bara när vi skulle klätra upp över stenarna i slutet av (ravinen, krondiket) eller vad man skal kalla det smiley20.gif 

 

20061203_120712_26.JPG

 

kul var det och trångt och det lutade en del i mellan åt. sen willys grabbarn och en valp hadde lekt klart så for dom i väg och vi var 3 bilar som stannade och fikade i regnet men inne i Klas 13 bil fick vi gott om plats, och efter som det var länge tills det blev mörkt så tog vi itu med att försöka få diket körbart, efter en hel del ris och stockar släpade vi i betongtrummorna och så lät vi zukan prova att ta sej över men med fam ock bak hjulen på varsin sida om trummorna blev det stopp

 

20061203_120929_102.JPG

 

och valpen som var kvar fick åka runt och hjälpa till med winchen,

 

20061203_121052_107.JPG

 

väl uppe blev det en del sågande och vi fylde i med mer ris och stockar, så var det dags att prova igen och då smög zukan övar utan besvär både bakåt ock framåt sedan var det valpens tur och den hadde inga bekymmer som helst att ta sej fram.

 

20061203_121107_105.JPG

 

 men det skulle inte skada med lite mer matrial så vi rekade fram en ny väg i skogen och fick endel träd att stoppa ner i diket, jag var kvar och kollade när valpen skulle föröka ta sej ner till träd högen vi släpat i hop och det blev under hållande

 

20061203_121137_72.JPG

 

då det var rejält kuperat där han skulle köra

 

20061203_121200_77.JPG

 

och han lära använda winchen att dra sej till rätta då han glidit sidleds ned för en sluttning men det löste sej fint.

 

20061203_121223_88.JPG

 

 då det redan hadde börjat bli mörkt så lärade jag åka och hämta hunden och lämna grabbarna å sitt eget öde, men det hadde gått fint och diket blev preppareat men mer virke så det blev nog ganska sen för dem. Jag får tacka Klas och dom andra grabbarna för en super dag i skogen, så med kameran laddad med massor av bilder och lusten att skruva på högvarv åkte jag nöjd hemmåt för en långtur med hunden och sedan lägga upp föterna på soffan och bara njuta av dagens uppleverse. jag har fiplat lite med fotona i dag så här kommer en bråkdel av dagens foto skörd mvh Hasse smiley4.gif hum dessa ständiga erros när jag skall ladda upp fotos jag gör som vanligt lägger in dom separat i en post under denna smiley2.gif

 

Bildplock utfört 20061206 Erik Törnqvist
omega24v2006-12-06 13:33:08
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja ni skulle ha sett flexet på den blå valp pick uppen han hadde höjt den en desimeter och stoppat in spiralfjädrar mellan bladfjäder och ram dom axlarna kunde röra på sej smiley20.gif. han hette Hasse också när jag tänker efter smiley36.gif. mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Tjusigt Hasse! Kul att komma i rätt element, fast det inte sker med egen bil. Det ger mersmak som gör att man jobbar FÖRTVIVLAT för att få grejorna i rull till nästa tillfälle... smiley1.gif

 

Ska vi sjunga samma visa igen då Hasse? smiley2.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...