Gå till innehåll

Äntligen lite snö!


Gäst Medicinmannen

Rekommendera Poster

Jävligt mysigt Bengt med en liten x-tra bostad på det viset..

Angående Militära grejer, köpte jag & Therning en del av

Millesvik maskin & trading. kolla deras Batch där..

En jävla massa grejer har dom, En bra vän skall upp åt det hållet om c.a 2 veckor så några mindre saker kan han ta med sig kanske ( till Landskrona i skåne då ).

 

Skall se om jag kan fixa lådorna ja sa till dig idag Bengt !!!

 

Micke Winter. PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Kollade priset på värmaren i dag 750 kr inklusive väskan för värmning av vattenfilterna,

Men de börjar sina här med

Patient täcken slut i dag PDT_Armataz_02_05.gif , och de viste inte när det skulle komma nya PDT_Armataz_02_38.gif.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

20090118043.jpg

 

Så kom runda två med snö över Oslo och stora delar av regionen. Från kl 14 tills nu har

det säkert landat rundt 35cm tänker jag. Efter att ha skottat runt huset. Grävt fram den

ena bilen som inte står i gargaet, så var det tid att ta en liten kvälls tur med 11:an.

 

Som alltid startade hon snällt. Körde igenom några höga kanter som kittlade henne på

magen. Vi pulsade rundt på vägarna i området, och tog även en tur ut där plogbilen

inte hade kört. Ett par cm till så går även axlarna i snön.

 

Nu skall det snöa vidare hela natten och ut på förmiddagen i morgon. Så vi får se vilken

bil det blir till tåget i morgon.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... men det gick snart över här i norra Halland... Jag hann i alla fall ta en försenad julkortsbild på mina två snödraperade skönheter:

 

Under julhelgen har jag pysslat med inredningen i 1314A-skåpet...blir riktigt mysigt! Tavlorna tas ned vid färd förstås:

 

Härligt!

 

- Lite avis blir jag allt... PDT_Armataz_02_01.gif

Snyggt jobbat Bengt!

----------------------

Men så var det ju det där med snö.

 

Skickar en bild på Kung Bores land där jag bor. PDT_Armataz_02_29.gif

 

Taget från mitt fönster' date=' håll till godo:

 

Lite taskig kvalité på bilden, men det snöar...

 

Undertecknad älskar vinter, och det har vi här. *Mums*

 

Bästa hälsningar

 

/Lasse
Lasse2009-01-19 05:38:19
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

När rullgardinen åkte upp 05:45 idag, så snöade det fortfarande. Så har det gjort genom natten. Totalt så har jag nu ca 60cm liggande ute på gräsmattan. Till trots av all snö gick det helt fint att komma sig på jobb. Men funderar på varför vissa köper sig stor/fet SUV när dom oavsätt skall köra i 30km/t!!!!! (Det gick då helt fint med min 2wd)

 

Det intressanta, och lite frustrerande, är att det mesta av infrastruktur fungerar som det skall här i Oslo. Missförstå mig riktigt. Givetvis är detta bra, men jag tänker tillbaka på en vinter på tidigt 90-tal då jag bodde i Göteborg. Den vintern kom det ett dygn några otroliga mängde snö (40-45cm), detta resulterade i att hela Göteborg stoppade upp i minimum ett dygn. Så otroligt kul man hadde det med sin valp. Jag körde valpen dygnet rundt, där vi transporterade hemtjänsten och diverse andra funktioner rundt i Göteborg.

 

Nu när jag vaknar upp på morgonen så är det till och med plogat fram till postlådan PDT_Armataz_02_25.gif Wow.. helt otroligt med tanke på alla dessa vägar som skall plogas. En stor honör till alla dom som arbetat undertiden som jag låg i den varma sängen!

 

Snørekord i Asker

-Og mer snø skal det bli, ifølge Meteorologisk institutt.

http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article222813.ece

 

 

Andreas.E2009-01-19 15:29:31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
När rullgardinen åkte upp 05:45 idag' date=' så snöade det fortfarande. Så har det gjort genom natten. Totalt så har jag nu ca 60cm liggande ute på gräsmattan. Till trots av all snö gick det helt fint att komma sig på jobb. Men funderar på varför vissa köper sig stor/fet SUV när dom oavsätt skall köra i 30km/t!!!!! (Det gick då helt fint med min 2wd)

 

Det intressanta, och lite frustrerande, är att det mesta av infrastruktur fungerar som det skall här i Oslo. Missförstå mig riktigt. Givetvis är detta bra, men jag tänker tillbaka på en vinter på tidigt 90-tal då jag bodde i Göteborg. Den vintern kom det ett dygn några otroliga mängde snö (40-45cm), detta resulterade i att hela Göteborg stoppade upp i minimum ett dygn. Så otroligt kul man hadde det med sin valp. Jag körde valpen dygnet rundt, där vi transporterade hemtjänsten och diverse andra funktioner rundt i Göteborg.

 

 

 

 

[/quote'] Det va då inte illa.Skulle det råka komma en 5-10 cm så står allt stilla här nere

Inget fungerar och allt lamslås. Men och andra sidan Faller det 5-10  cm här nere så blåser det oftast

i väg och allt lägger sig i höga drivor på vägar och andra ställen där det gör mest skada.Gutt  För inget ligger på åkrarna el ängar.

 

Sist det va riktigt j#vligt gick dom t o m ut på radion och uppmana folk att bli hemma

Och då var vi inte i närheten av en 50 cm snö.

Jo fläckvis

 

Mvh Arnberg

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag bodde i Stockholm 1991-2004. Samma fenomen där som det du skriver om Göteborg, varje vintersäsong belv stans invånare förvånade över det där vita som plötsligt råkade finnas där. Andra förvåningen som inträffade var när termometern plötsligt kröp under 7 minusgrader. "Vaffaaan, det var ju inte halt igår och då var det också snö...?" Salt är bra, men flyttar överraskningsmomentet till en tidpunkt när det inte syns lika tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

20090119046.jpg

Kvällens bild

Lite mera snö på denna bilden. Taket på 11:an sopade jag nästan ren igår på min kvälls

tur, men ny snö har kommit. Tog en liten sväng nu på kvällen tillsammans med hundarna.

Hittade en väldigt fin skogsväg som jag inte varit på tidigare. Nu är det så mycket snö att

det inte är möjligt att köra ute i terränglådan. Snön går över axlarna.

 

Det skall tydligen komma mer snö i veckan

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas: om vi kommer upp ett gäng med TGB:er får vi pv-elda i din trädgård då "utan restriktioner på storlek"?? PDT_Armataz_02_11.gif så bjusar vi på dansköl PDT_Armataz_02_02.gifHasse2009-01-19 22:37:53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...