Gå till innehåll

Kändis !


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Det är så jag känner mig när jag är ute och åker med 11:a bilen... ja

vi har varit inne på temat tidigare på VolvoValp... men nu börjar jag

känna mig plågad, riktigt plågad.

 

 

 

Var jag än anländer i mitt område, så kommer det alltid någon fram och

fråga om bilen, jättekul... men jag känner att mina svar börjar komma

mer som en dåligt inspelad kassett.

 

 

 

Specielt denna fråga: - Det var en stor valp... det var en sån jag körde -67

 

 

 

Är det samma fenomen i Svea-Rike ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae. Jag har visserligen inte varit ute och kört så mycket, men standardkommentaren bland alla som är intresserade av att prata om den men som egentligen inte vet så mycket är: "Den där måste dra minst två liter milen!" (för det tycker folk är mycket, att den kan slörpa i sig 20 liter milen med lite vildare körning i skogen är det ingen som fattar...) Mitt svar på den kommentaren är "Javisst!" eller "Japp, det är bra för miljöförstöringen!"

 

Hittills har ingen blandat ihop "Valp" med den, de jag pratat med har visserligen kallat den valp, men har ändå vetat att min inte är det. Men den har ju sex hjul med, det kanske är värre med elvan.

 

Annars är mina "kändisupplevelser" hittills med den mer av upp-piggande karaktär. Folk TITTAR. Och i alla fall en del med uppskattande blick. Att det sticker i ögonen på andra får man ta. Men de blickar en del yngre damer gett mig, är tilltalande smiley4.gif det är jag inte van vid när jag knallar på stan i kläder och skor... det här är blickfångande finkläder!
omega24v2006-09-28 20:51:16
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå,, det är många som tittar när man kommer med elvan,

Fast de som frågar hur mycket den drar är mest konfunderade över hur man har råd att överhuvudtaget köra den. smiley17.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som vill ha en Tgb.Har haft en s ganska otrevlig upplevelse. En yngre kvinna med barn föll ut i ett våldsamt påhopp o kallade mig mördare o trfikmarodör för att jag hade så "stor" o farlig bil. Hon var helt tokig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som vill ha en Tgb.Har haft en s ganska otrevlig upplevelse. En yngre kvinna med barn föll ut i ett våldsamt påhopp o kallade mig mördare o trfikmarodör för att jag hade så "stor" o farlig bil. Hon var helt tokig.

 

Suck.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

överlag tycker jag att det är positiva reaktioner när man kommer åkandes

 

Absolut... men här i Norge är det många som frågar som tror att detta är en Valp/Felt' date=' vilket det absolut inte är.

 

Men det bästa var när en granne kom bort till mig och frågade var det satt för motor i. För det lät som en symfoni i hanns öron [img']smileys/smiley1.gif[/img] så sant så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst ErikC304

Som jag skrivit på annan plats, folk har inte så lätt att se vad det är för grejor. Vissa trots att de faktiskt är intresserade. "Aha, så det här är en inte en valp? Men den kärran där borta då, vad är det för typ? Den är ju mycket bredare än den du kallar elva här?" var en fråga jag fick på Bråt-träffen. Och då pekade den frågande på en elva till. Den första elvan var helfärgad med originalhjul, "den bredare" var M90 kammo och hade större sulor, jag tror 37x12.5.

 

Än värre är det så klart med de som möjligen gjort lumpen men inte egentligen är intresserade av detaljer kring fordonen, eller mödrar vars söner lumpat och pekat på "valpar", för att förenkla för morsan. Då blir ju allt "valp" i folkmun, inte sant?
omega24v2006-10-08 18:20:26
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...